شرایط آزمون SAT چیست | هزینه و زمان برگزاری اس ای تی، سوالات آزمون ست

 

فهرست عناوین

آزمون SAT چیست؟ همه چیزهایی که باید درباره آزمون SAT بدانید. در این مطلب می خواهیم شما را با سیر تا پیاز آزمون SAT (اس ای تی) آشنا کنیم. نام آزمون SAT، مخفف شده کلمات Scholastic Aptitude Test است. این آزمون در اصل برای دانش‌ آموزان دبیرستانی طراحی شده  است که خود را برای پذیرش دانشگاه در برخی از کشورها آماده می‌ کنند. امتحان SAT (اس ای تی) برای نخستین بار در سال 1926 توسط College Board در ایالات متحده امریکا معرفی شد. مدیریت آزمون ست هم اکنون با Educational Testing Service (ETS) است.

دانلود جزوه آزمون SAT

برای دانلود فایل PDF ویدیو راهنمای آزمون SAT بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

دانلود فایل

در ادامه این مقاله به بررسی ساختار آزمون SAT به همراه زمان برگزاری، نمونه سوالات و منابع این آزمون می پردازیم. آزمون SAT یکی از آزمون های بسیار مهم در سطح جهان است. همانطور که گغته شد نام این آزمون از کلمات Scholastic Aptitude Test گرفته شده است. ترجمه لغت به لغت اس ای تی یا ست به معنی آزمون استعداد تحصیلی است.

راهنمای جامع آزمون SAT ترکیه و اروپا – 2024

آزمون SAT به عنوان یک امتحان بین‌ المللی، به طود معمول هر ۳ ماه یک بار برگزار می‌شود. برای مشاهده تقویم برگزاری این آزمون بر روی گزینه زیر کلیک نمایید.

مشاهده تقویم زمان برگزاری آزمون SAT

برگزاری آزمون SAT ترکیه و اروپا در کشورهای مختلف بر عهده نمایندگان موسسه کالج برد آمریکا است.

آزمون SAT
آزمون SAT

مخاطب اصلی امتحان ست فارغ التحصیلان سال های آخر دوره دبیرستان هستند که قصد دارند برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی به کشورهای دیگر مهاجرت کنند.

کلیات و مفاهیم پایه آزمون SAT

SAT یک آزمون استاندارد و معتبر است. کلیات این آزمون به گونه ای طراجی شده است که توانایی‌ های نوشتاری، کلامی و ریاضی داوطلبان مورد ارزیابی قرار بگیرد. آزمون SAT اغلب برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی که در مقطع کارشناسی هستند، و به ویژه در کشورهایی مانند ایالات متحده امریکا، استرالیا، کانادا و همچنین تحصیل در ترکیه مورد نیاز است. دانش‌ آموزان این کشورها جهت ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی باید در آزمون اس ای تی نمره قبولی کسب کنند.

آزمون sat چیست

آزمون SAT یا آزمون استعداد تحصیلی، یک آزمون‌های استاندارد و شناخته شده در آمریکا و بسیاری از کشورهای جهان برای ورود به دانشگاه است. امتحان سن توسط شرکت collegeboard برگزار می‌ شود. در آزمون SAT برای مهارت‌ های دانش‌ آموزان در بخش های خواندن، نوشتن (Reading and Writing) و ریاضیات (Math) ارزیابی می‌ شود. برخورداری از سطح زبان انگلیسی جهت شرکت در آزمون SAT بسیار مهم است.

 

نمونه سوال آزمون ریاضی SAT

نمونه سوال آزمون ریاضی SAT
نمونه سوال آزمون ریاضی SAT

یک جایگاه سوخت، بنزین معمولی را با قیمت 2.39 دلار در هر گالن و بنزین سوپر را به قیمت 2.79 دلار در هر گالن می فروشد.

اگر پمپ بنزین در یک روز در مجموع 550 گالن از هر دو نوع بنزین را به مبلغ 1344.50 دلار فروخته باشد، چند گالن بنزین سوپر فروخته شده است؟

25

 

75

 

175

 

475

 

مشاهده پاسخ

 

مشاهده راه حل سوال ریاضی آزمون SAT

هنگامی که یک مقدار خاص از شما خواسته شد، می توانید از روش جایگزاری گزینه استفاده کنید. گزینه موردنظر را به عنوان مقدار گالن بنزین سوپر در نظر بگیرید و با حرف (B) نام گذاری کنید کنید.

  • اگر 75 گالن بنزین سوپر فروخته شده باشد، جایگاه سوخت 75 *  2.79 دلار  = 209.25 دلار از فروش ها درآمد داشته است. همانطور که در صورت مساله گفته شده است، جایگاه سوخت در مجموع 550 گالن فروخته است. با در نظر گرفتن عدد 75 به عنوان مقدار بنزین سوپر فروخته شده و عدد 550 به عنوان کل بنزین فروخته شده پس 550 – 75 = 475 گالن بنزین معمولی فروخته شده است.
    با توجه به اطلاعات صورت مساله در مورد قیمت بنزین معمولی، پس 475 (2.39 دلار) = 1135.25 دلار حاصل از فروش بنزین معمولی بوده است.
    مجموع فروش هر دو نوع بنزین 209.25 دلار + 1135.25 دلار = 1344.50 دلار خواهد بود.  این مقادیر با اطلاعات موجود در سوال مطابقت دارند، بنابراین (B) صحیح است.

 

آزمون sat در ایران

در حال حاضر آزمون sat در ایران برگزار نمی شود. به بیان دیگر هم اکنون شرایط برگزاری آزمون sat در ایران به صورت مستقیم وجود ندارد. بعضی از موسسه های آموزشی مواردی مثل تعیین سطح آزمون sat و دوره‌ های فشرده برای قبولی آزمون sat در ایران را برگزار می کنند. با توجه به اینکه آزمون اس ای تی در ایران برگزار نمی شود می توان به کشورهای نزدیک به ایران و سایر مناطق دنیا مثل گزینه های زیر سفر کرد:

  • ترکیه
  • امارات متحده عربی
  • قبرس
  • قطر
  • کویت
  • عمان
  • بحرین
  • و …

اگر به جای آزمون sat در ایران قصد سفر به کشور ترکیه دارید باید بدانید که هزینه این آزمون در ترکیه به واحد لیر پرداخت می شود. همچنین خالی از لطف نیست که یادآور شویم هزینه آزمون ست در کشورهای گوناگون و براساس رشته های مختلف متفاوت است.

 

جهت دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با پلن های آمادگی و شرکت در آزمون SAT، بر اساس شرایط اختصاصی خود، تنها کافی است با ما تماس بگیرید.

 

آزمون sat آنلاین

آزمون sat آنلاین که با نام Digital SAT شناخته می شود تحت نظر کالج برد آمریکا برگزار می شود. شرکت کنندگان در آزمون SAT آنلاین،به صورت آنلاین و با استفاده از کامپیوتر، به سوالات جواب می دهند. از لحاظ ساختاری، پرسش های آزمون به صورت رندوم از یک بانک سوالات برای شرکت کنندگان ارایه می شود. امکان بازگشت به پرسش های قبل و تغییر جواب ها نیز وجود دارد.

ثبت نام در آزمون SAT آنلاین با استفاده از سایت SAT انجام می شود. پاسخ دهی به سوالات نیز در زمان تعیین شده امکان پذیر خواهد بود. از آنجایی که ممکن است آزمون SAT آنلاین برای تمامی کشورها امکان پذیر نباشد حتما متقاضیان باید بررسی بکنند که می توانند از کشور خود در امتحان SAT آنلاین شرکت کنند یا خیر.

مراحل کلی ثبت نام در آزمون SAT آنلاین

  • لاگین در پروفایل سایت آزمون SAT
  • انتخاب تاریخ و محل برگزاری آزمون ست
  • پرداخت هزینه ها
  • تکمیل مراحل ثبت نام
  • دریافت تاییدیه ثبت نام امتحان SAT آنلاین

مرحله پایانی شامل زمان و محل برگزاری آزمون، و همچنین کد رهگیری برای پیگیری وضعیت ثبت نام متقاضی شرکت در آزمون است.

آزمون ست دیجیتال

آزمون SAT دیجیتال از سال 2023 برگزار می شود. در صورت تمایل به کسب اطلاع از جزییات نسخه SAT Digital می توانید با مجموعه مهاجرتی کارینا تماس بگیرید.

 

 

کلیات آزمون SAT

تاریخ شروع آزمون SAT به سال 1926 باز می گردد.  برگزار کننده آزمون اس ای تی سازمان کالج بورد (College Board) در کشور آمریکا است. این آزمون در سطح جهانی توسط سه حرف SAT شناخته می شود که مخفف کلمات Scholastic Aptitude Test است. ترجمه لغت به لغت و مناسب برای نام امتحان SAT، آزمون استعداد تحصیلی است. SAT test به زبان انگلیسی برگزار می شود.

کلیات آزمون اس ای تی SAT
کلیات آزمون اس ای تی SAT

 

ساختار و بخش‌های مختلف آزمون SAT

از لحاظ ساختار کلی این آزمون دارای دو بخش کلی است:

  1. خواندن و نوشتن (Reading and Writing)
  2. ریاضیات (Math)

بخش Essay

امتحان ست در گذشته شامل چهار بخش بود. یعنی علاوه بر بخش های خواندن و نوشتن و ریاضی بخشی هم با عنوان Essay در آزمون SAT وجود داشت. ولی College Board در سال 2021 بخش Essay را حذف نمود. هم اکنون ست تست دارای 3 سیلابس نوشتن، خواندن و ریاضیات است.

ساختار و بخش‌های مختلف آزمون SAT
ساختار و بخش‌های مختلف آزمون SAT

 

زمان بندی آزمون SAT

براساس زمان بندی آزمون SAT شرکت کنندگان 64 دقیقه برای پاسخ دهی به بخش های خواندن و نوشتن (Reading and Writing) و 70 دقیقه برای تکمیل بخش ریاضی (Math) زمان دارند. در مجموع زمان این آزمون 2 ساعت و 14 دقیقه است.

زمان بندی آزمون SAT
زمان بندی آزمون SAT

هر بخش از امتحان SAT به 2 ماژول مساوی تقسیم می شود. بین بخش Reading و Writing و بخش Math هم یک استراحت 10 دقیقه ای وجود دارد.

 

نکات برجسته آزمون SAT

  • اکثر سوالات در ست تست چند گزینه ای هستند، اگرچه در برخی از سوالات ریاضی نیاز است که پاسخ تایپ شود.
  • در تمام سوالات آزمون SAT، نمره منفی وجود ندارد. پس اگر از پاسخی مطمئن نیستید، بهتر است گزینه ای را انتخاب کنید تا اینکه پاسخ را خالی بگذارید.

 

الگوی ساختاری آزمون SAT – بخش خواندن و نوشتن

بخش Reading and Writing شامل بخش‌های خواندنی کوتاه یا قطعات جفت‌ (short reading passages or passage pairs) هستند که با یک سوال چندگزینه‌ای را ارایه می شوند. طول متن های بخش Reading and Writing از 25 تا 150 کلمه متغیر است.

موضوعات این مقالات برگرفته از ادبیات (literature)، تاریخ/مطالعات اجتماعی (history/social studies)، علوم انسانی (humanities) و علوم (science) است.

الگوی ساختاری آزمون SAT – بخش ریاضی

بخش Math بر حوزه‌هایی از ریاضیات تمرکز دارد که بیشترین نقش را در موفقیت دانشگاهی و شغلی دارند:

  1. جبر (Algebra)
  2. ریاضیات پیشرفته (Advanced Math)
  3. حل مسئله و تجزیه و تحلیل داده ها (Problem-Solving and Data Analysis)
  4. هندسه و مثلثات (Geometry and Trigonometry)

مانند بخشReading و Writing، بخش ریاضی نیز به 2 ماژول تقسیم می شود. سوالات از هر چهار دسته گفته شده در هر ماژول آزمون ارایه می شود.

بخش ریاضی آزمون SAT
بخش ریاضی آزمون SAT

نکات بخش ریاضی آزمون SAT

در سرتاسر هر ماژول، سوالات از ساده ترین به سخت ترین مرتب شده اند. به این ترتیب شرکت کنندگان در آزمون می توانند بهترین فرصت را برای نشان دادن آنچه می دانند و می توانند ارایه کنند، داشته باشند.

 

آزمون sat دانشگاه هاروارد

آزمون sat دانشگاه هاروارد به عنوان بخشی از فرآیند درخواست جامع که رویکردی کاملا دانشجویی دارد، به ارایه نمرات آزمون استاندارد شده از متقاضیان برای پذیرش نیاز دارد.

آزمون SAT دانشگاه هاروارد یا آزمون ACT را برای برآورده کردن الزامات تست استاندارد انجام می شود. در موارد استثنایی که آزمون های معرفی شده در دسترس نیستند، یکی از موارد زیر می تواند شرایط را برآورده کند:

  • نتیجه آزمون AP
  • نتیجه IB Actual or Predicted
  • نتیجه GCSE/A-Level Actual or Predicted
  • نتیجه National Leaving Exams or Predictions

لینک مربوط به آزمون SAT دانشگاه هاروارد در سایت این دانشگاه:

https://college.harvard.edu/admissions/apply/application-requirements

امتحان sat دانشگاه هاروارد
امتحان sat دانشگاه هاروارد

آزمون SAT آنلاین دانشگاه هاروارد چگونه ارزیابی می شود؟

تغییر رویکرد کالج بورد به ارایه آزمون آنلاین SAT بر روشی که دانشگاه هاروارد نمرات آزمون را در برنامه‌ ها بررسی می‌کند، تاثیری نخواهد داشت. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سوالات متداول کالج بورد مراجعه نمایند.

https://satsuite.collegeboard.org/sat

آزمون sat دانشگاه هاروارد
آزمون sat دانشگاه هاروارد

لینک مربوط به امتحان SAT دانشگاه هاروارد در سایت این دانشگاه:

https://college.harvard.edu/admissions/apply/first-year-applicants

آزمون SAT هاروارد
آزمون SAT هاروارد

چه زمانی باید نتیجه آزمون SAT دانشگاه هاروارد را ارایه نمود؟

دانشجویان می توانند نتیجه آزمون SAT خود را برای دانشگاه هاروارد ارایه کنند. در صورت پذیرفته شدن در این دانشگاه، نیاز است که نتیجه آزمون SAT به صورت رسمی به دانشگاه هاروارد ارایه شود.

 آزمون اس ای تی SAT هاروارد
آزمون اس ای تی SAT هاروارد

 

دانلود رایگان منابع آزمون sat

در این بخش از مطلب می توانید دانلود رایگان منابع آزمون sat را به صورت کامل مشاهده نمایید. با مراجعه به سایت رسمی collegeboard  از منوی SAT و زیر منوی SAT Practice and Preparation می توانید به منابع اصلی آزمون SAT را به صورت رایگان دانلود کنید. در این بخش از آزمون‌ های تمرینی رایگان ست گرفته تا چک‌ لیست نکاتی که باید در روز آزمون در نظر داشته باشید، و همه مواردی که برای آماده شدن برای آزمون SAT دیجیتال به آن ها نیاز دارید، ارایه شده است.

منابع آزمون SAT

یکی از منابع آزمون SAT نرم افزار Bluebook است. با تکمیل تست های عملی در این برنامه می توانید در امتحان SAT شرکت کنید. برای مشاهده نتایج آزمون ها و بررسی پاسخ ها و توضیحات باید وارد قسمت My Practice شوید.

لینک دانلود نرم افزار بلوبوک آزمون ست: https://bluebook.app.collegeboard.org/

دانلود رایگان منابع آزمون sat
دانلود رایگان منابع آزمون sat

در ادامه سایر منابع آزمون SAT معرفی شده اند:

  • SAT Student Guide (U.S.)
    این فایل حاوی اطلاعات مفید برای دانش‌ آموزانی است که می خواهند در طول یک دوره مدیریت آخر هفته در بهار 2024 برای آزمون SAT آماده شوند.
  • SAT International Student Guide
    راهنمای آزمون SAT برای دانش آموزان بین المللی شامل نحوه آماده شدن برای روز آزمون. ساختار آزمون دیجیتال ست، نحوه دانلود برنامه و تمرینات آن، اطلاعات مربوط به قوانین آزمون.
  • SAT School Day Student Guide
    اطلاعات در مورد روز آزمون SAT، نمونه سوالات آزمون و توصیه های مهم و نکات مربوط به آزمون SAT.
  • SAT Practice Quick Start Guide
    راهنمای گام به گام آزمون SAT
  • Why Should I Practice for the SAT?
    چرا باید برای شرکت در آزمون ست تمرین کنیم؟
  • A Parent/Guardian’s Guide to Official SAT Practice: Getting Your Teen Ready for the SAT
    این فایل به والدین یک طرح کلی برنامه برای کمک به فرزندشان جهت آماده شدن برای آزمون SAT ارایه می‌کند. لینک هایی به منابع رسمی رایگان تمرینات آزمون اس ای تی در این فایل وجود دارد.

 

تاریخ آزمون sat 2024

زمان برگزاری آزمون SAT زمان ثبت نام آزمون SAT آخرین زمان کنسل کردن، ایجاد تغییرات و ثبت نام با تاخیر
Aug 24, 2024 Aug 9, 2024 Aug 13, 2024
Oct 5, 2024 Sept 20, 2024 Sept 24, 2024
Nov 2, 2024 Oct 18, 2024 Oct 22, 2024
Dec 7, 2024 Nov 22, 2024 Nov 26, 2024

دانش آموزانی که نیاز به قرض کامپیوتر از کالج بورد دارند، باید زودتر از موعد ثبت نام – حداقل 30 روز قبل از روز آزمون – ثبت نام کرده و دستگاه خود را درخواست کنند.

ثبت نام دیرهنگام (Late registration) در سراسر جهان در دسترس است. برای این نوع از ثبت نام هزینه اضافی اعمال می شود.

تاریخ آزمون sat 2024 2025
تاریخ آزمون sat 2024 2025

آزمون SAT ترکیه چیست؟

آزمون SAT یکی از آزمون های مورد استفاده برای تحصیل در ترکیه است. برای ثبت نام در آزمون ست می توانید از سایت رسمی سازمان برگزار کننده این امتحان به نشانی https://satsuite.collegeboard.org استفاده نمایید. این امتحان مخصوصا برای افرادی که هدف آن ها تحصیل پزشکی در ترکیه، داروسازی در ترکیه و دندانپزشکی در ترکیه است اهمیت ویژه ای دارد.

آزمون SAT ترکیه چیست؟
آزمون SAT ترکیه چیست؟

ویژگی های آزمون SAT

  •  تاریخ شروع: سال 1926
  • برگزار کننده: سازمان کالج بورد (College Board)
  • نام آزمون در سطح جهانی: SAT
  • زبان برگزاری: انگلیسی
  • تعداد شرکت کنندگان: در سال 2023 بیش از 1.9 میلیون فارغ التحصیل مقطع دبیرستان در آزمون SAT شرکت کرده اند.

بخش های آزمون SAT

این آزمون دارای سه بخش کلی است:

  1. نگارش (Writing)
  2. خواندن انتقادی و درک مطلب (Critical reading)
  3. ریاضیات (Mathematics)

 

آزمون SAT (اس ای تی) چند سوال دارد؟

آزمون SAT (اس ای تی) در مجموع 154 سوال دارد. این آزمون در گذشته چهار بخش داشته است ولی هم اکنون سه بخش نوشتن، خواندن و ریاضی را دارد.

بخش Essay آزمون اس ای تی چیست؟

کالج بورد بخش Essay اختیاری SAT را در سال 2021 حذف کرد. البته به جز مواردی که قانون ایالتی مدارس را ملزم می‌کند که بخشی را هنگام اجرای SAT در طول یک روز آموزشی برگزار کنند.

مباحث ریاضی آزمون sat

مباحث بخش ریاضی آزمون sat شامل 2 ماژول است. هر کدام دارای 20 سوال عملی (operational) و 2 سوال پیش آزمون (pretest) است.
زمان بندی بخش ریاضی آزمون SAT در هر ماژول 35 دقیقه و زمان کل این بخش 70 دقیقه است. بر این اساس به طور تقریبی 1 دقیقه و 35 ثانیه برای هر سوال در نظر گرفته شده است.
تعداد سوالات مباحث ریاضی آزمون 44 عدد است.

در سرتاسر هر ماژول، سوالات از ساده‌ ترین به سخت‌ ترین مرتب شده‌اند و به شرکت کنندگان این امکان را می‌ دهند که بهترین فرصت را برای نشان دادن دانش خود ارایه نمایند. سوالات پیش آزمون (Pretest) در نمره به محاسبه نمی شوند. همه سوالات گسسته (discrete) هستند.

مباحث ریاضی آزمون sat
مباحث ریاضی آزمون sat

هزینه آزمون SAT

در حال حاضر (سال 2023) هزینه ثبت نام در آزمون SAT برابر با 107 دلار است. این مبلغ شامل 60 دلار هزینه ثابت امتحان SAT و 47 دلار هزینه منطقه ای است.

هزینه آزمون SAT 
هزینه آزمون SAT

قیمت آزمون SAT در سال 2025

قیمت آزمون SAT از آگوست 2024 تا جون 2025 به صورت زیر اعلام شده است.

قیمت آزمون SAT
قیمت آزمون SAT

 

جزییات قیمت آزمون اس ای تی

نوع خدمات هزینه توضیحات
هزینه مرکز آزمون (فقط در مکان‌ های انتخابی) 20 دلار برای مشاهده اسامی مراکز آزمونی که برای دریافت هزینه معرفی شده اند بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

test centers that are known to charge a test center fee

ثبت نام با تاخیر 30 دلار برای ثبت نام پس از مهلت عادی اما پیش از مهلت ثبت نام با تاخیر.
تغییر مرکز آزمون 25 دلار فقط برای تغییر مرکز آزمون (برای تغییر تاریخ آزمون باید انصراف داده و در آزمون جدید ثبت نام کنید.)
لغو ثبت نام 25 دلار برای لغو ثبت نام در آخرین مهلت انجام تغییرات.
هزینه لغو ثبت نام با تاخیر 35 دلار برای انصراف از ثبت نام پس از پایان مهلت انجام تغییرات، تا پنجشنبه ساعت 23:59 به زمان ET قبل از روز آزمون

 

اعتبار آزمون SAT

همانطور که گفته شد آزمون SAT یکی از آزمون های بسیار مهم و معتبر در سطح جهان است. این آزمون در بسیاری از دانشگاه های سرتاسر دنیا مانند آمریکا، کانادا، استرالیا، نروژ، فنلاند، اتریش، ترکیه و … به عنوان معیاری برای پذیرش دانشجو استفاده می شود.

قیمت آزمون اس ای تی
قیمت آزمون اس ای تی

زبان آزمون SAT

زبان امتحان SAT انگلیسی است. از شرکت کنندگان این آزمون انتظار می رود که بتوانند به سوالات بخش های نگارش، خواندن و ریاضیات را به زبان انگلیسی پاسخ دهند.

 

مراحل شرکت در آزمون SAT دیجیتال

  1. قبل از روز آزمون برنامه Bluebook را روی لپ‌ تاپ یا تبلت مورد تایید دانلود و نصب کنید.
  2. از عملکرد برنامه مطمئن شوید.
  3. در هفته ای که قصد شرکت در امتحان SAT را دارید یک راه‌ اندازی امتحان سریع (quick exam setup) را برای نصب امتحان بر روی دستگاه خود تکمیل کنید.
  4. به این ترتیب مجوز ورود به آزمون (admission ticket) را که در امتحان اصلی به آن نیاز دارید به دست خواهید آورد.
  5. از آن عکس یا پرینت بگیرید.
  6. این مجوز را در روز آزمون همراه داشته باشید.
هزینه آزمون اس ای تی
هزینه آزمون اس ای تی

پرسش های رایج آزمون ست

این آزمون بین‌المللی هر ۳ ماه یک بار و توسط نمایندگان یک نهاد آمریکایی (موسسه کالج برد آمریکا) در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. SAT یک آزمون استاندارد جهانی است. ست تست به عنوان یکی از ملاک های ارزیابی‌ اصلی پذیرش دانشجویان در کالج‌ ها و دانشگاه‌های امریکا استفاده می‌ شود. آزمون SAT در کنار آزمون ACT، نقش مهمی در ارزیابی آمادگی دانش‌ آموزان جهت ورود به مقاطع تحصیلات عالی دارد.

برگزار کننده SAT Test کالج بورد است. مهارت‌ های اصلی در این امتحان شامل خواندن، نوشتن و ریاضی است. آزمون SAT تنها محدود به دانش‌ آموزان امریکایی نشده و در سراسر جهان برگزار می‌ شود. تعداد زیادی از دانشگاه‌ ها و کالج‌ ها در ایالات متحده امریکا، امتحان SAT را به عنوان بخشی از فرآیند پذیرش خود در نظر می گیرند. با توجه به آنچه گفته شد مشخص است که آزمون اس ای تی یک عامل مهم در تعیین صلاحیت تحصیلی متقاضیان ورورد به دانشگاه است.

آیا امکان تغییر مرکز آزمون SAT وجود دارد؟

بله، برای تغییر تاریخ آزمون باید انصراف داده و در آزمون جدید ثبت نام کنید.

قیمت و هزینه ثبت نام در آزمون SAT چقدر است؟

قیمت و هزینه ثبت نام در آزمون SAT برابر با 107 دلار است. 60 دلار هزینه ثابت و 47 دلار هزینه منطقه ای است.

مدت زمان آزمون SAT چقدر است؟

زمان کلی این آزمون 2 ساعت و 14 دقیقه است.

آزمون SAT چند بخش دارد؟

امتحان اس ای تی دارای دو بخش خواندن و نوشتن و یک بخش ریاضیاتی است.

 

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام
    آزمون SAT اس ای تی نوع دوم چیه؟ باید حتما اول آزمون اس ای تی نوع یک رو بدیم بعدش می تونیم تو امتحان اس ای تی نوع دو شرکت کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا