راهنمای کامل مهاجرت کادر درمانی در هلند ✔️ آزمون AKV مجوز کادر درمان

در این مقاله از موسسه مهاجرتی کارینا شرایط و نکات مهم مهاجرت کادر درمانی در هلند بررسی می شود. برخی از رایج ترین مباحث مربوط به مهاجرت کادر درمان به هلند عبارتند از معادل سازی مدرک پزشکی، درآمد و حقوق کادر درمانی در هلند، شرایط کار و استخدام پزشکان و پرستاران در کشور هلند.

کادر درمانی در هلند
کادر درمانی در هلند

مهاجرت کادر درمانی در هلند

کادر درمانی در هلند شامل طیف وسیعی از متخصصین مربوط به علوم پزشکی مثل پزشکان، دندانپزشکان، پرستاران، متخصصان مراقبت های بهداشتی و درمانگران است. وظیفه اصلی کادر درمان در هلند تشخیص و درمان بیماری ها در حوزه های مرتبط با تخصصشان است. محل فعالیت کادر درمان در هلند شامل گزینه های زیر است:

  • بیمارستان ها
  • کلینیک ها
  • مطب های خصوصی

در کشور هلند، سیستم بهداشت و درمان به صورت یک سیستم تحت تامین اجتماعی و به تمامی شهروندان هلندی ارایه می‌شود. این سیستم در زبان هلندی “Zorgverzekeringswet” نامیده می شود که معادل فارسی آن «قانون بیمه درمانی» است.

به عنوان یک فرد خارجی که به واسطه مهاجرت کاری به هلند وارد این کشور شده است احتمال دارد خرید بیمه “basiszorgverzekering” برای شما اجباری باشد. برای درخواست بیمه عمومی به سه گزینه زیر نیاز است:

  1. مجوز اقامت قانونی (residence permit)
  2. شماره خدمات برگر (BSN) یا Burger Service Nummer
  3. ثبت نام در شهرداری محلی (registration at a local municipality)

تعداد پزشکان شاغل در بخش مراقبت های بهداشتی و درمانی در هلند از سال 2008 تا 2021 براساس سایت statista به صورت زیر است.

حقوق و دستمزد کادر درمان در هلند
حقوق و دستمزد کادر درمان در هلند

 

آزمون AKV مجوز کادر درمانی در هلند

دقت شود که آزمون AKV از 1 ژانویه 2024 دیگر برای کادر درمانی خارج از اتحادیه اروپا که قصد مهاجرت به هلند را دارند، در نظر گرفته نمی شود.

مطابق آنچه اعلام شده است کادر درمانی که دیپلم خود را در خارج از اتحادیه اروپا اخذ کرده اند باید گواهی مهارت زبان هلندی و انگلیسی را خود را به طور مستقیم و همراه با درخواست مربوط به مهاجرت خود ارسال کنند.

ساختار آزمون ای کی وی هلند

این آزمون چهار مرحله کلی دارد و نتیجه آن تعیین کننده آماده بودن کادر درمان برای فعالیت به عنوان کادر درمانی در هلند است.

شماره مرحله آزمون AKV توضیحات
مرحله اول تست درک مطلب AKV. در این مرحله توانایی نگارش متقاضی از طریق یک موضوع پزشکی و فرم پرسش و پاسخ ارزیابی می شود.
مرحله دوم نوشتن History of Present Illness یا به اختصار HPI که به معنی توضیحاتی از تغییرات بیماری بیمار است.
مرحله سوم میزان تسلط به زبان انگلیسی
مرحله چهارم امتحان تست به زبان هلندی برای ارزیابی میزان دانش متقاضی از سیستم بهداشت عمومی و مراقبت‌ های بهداشتی کشور هلند

آزمون BI-toets

بعد از آنکه در آزمون AKV قبول شدید یک سال زمان دارید تا در امتحانات BI شرکت کنید. شرکت در آزمون BI برای مهاجرت کادر درمان به هلند ضروری است.

حقوق و دستمزد کادر درمان در هلند چقدر است؟

متوسط حقوق ناخالص و درآمد یک پزشک در هلند 159.931 یورو (EUR) در سال است. حقوق کار در هلند برای کادر درمان به طور متوسط 77 یورو در ساعت است.

مهاجرت کادر درمانی در هلند
مهاجرت کادر درمانی در هلند

پزشک عمومی در هلند

پزشک عمومی در هلند huisarts نامیده می شود. وطیفه اصلی یک پزشک عمومی که اغلب GP نامیده می شود درمان بیماری های عمومی مردم در یک منطقه است. حروف GP برگرفته از کلمات general practitioner هستند و به این معنی است که پزشک عمومی تخصصی در شاخه های دیگر ندارد.

 

بیمه درمانی و سلامت هلند basezorgverzekering نامیده می شود. این بیمه برای اغلب شهروندان کشور هلند اجباری است. هدف از این بیمه ارایه کردن خدمات درمانی برای مراقبت های ضروری بیماران است. بیمه درمانی و سلامت هلند تضمین می کند که اکثریت شهروندان هلندی مشکلی برای پرداخت هزینه های ابتدایی پزشکی خود ندارند.

پرسش های رایج درمورد کادر درمانی در هلند

حقوق کادر درمان در هلند چند است؟

متوسط درآمد ناخالص پزشکان در هلند 77 یورو در ساعت و 159.931 یورو در سال است.

 

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا