تحصیل در انگلیس | هزینه تحصیل در انگلستان 2024

با تحصیل در انگلیس به بهترین امکانات آموزشی در سطح جهان دست پیدا می کنید. مطابق آمارهای ارایه شده در حال حاضر  انگلستان در بین سه کشور برتر دنیا در زمینه جذب دانشجوهای بین المللی قرار دارد. امکانات رفاهی، سیستم حمل و نقل، و یکی از پیشرفته ترین سیستم های مراقبت های بهداشتی از مزایای تحصیل در انگلیس هستند.

فهرست عناوین

تحصیل در انگلیس و هزینه تحصیل در انگلستان
تحصیل در انگلیس و هزینه تحصیل در انگلستان

در این مطلب به مواردی مثل هزینه تحصیل در انگلستان بر اساس جدیدترین تغییرات سال های 2024-23، راهنمای اخذ پذیرش در مقاطع تحصیلی کارشناسی، ارشد، دکتری و پست داک می پردازیم. همچنین به مباحثی مثل تحصیل در انگلستان بدون مدرک زبان و به صورت رایگان و تحصیل در انگلیس با مدرک دیپلم نیز پرداخته می شود.

تحصیل در انگلستان کارشناسی ارشد

برای تحصیل در انگلستان کارشناسی ارشد و به طور کلی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که به عنوان postgraduate در نظر گرفته می شوند دو شیوه کلی وجود دارد.

  1. ثبت درخواست تحصیل در انگلیس کارشناسی ارشد به صورت مستقیم (Direct applications)
    بسیاری از دانشگاه های انگلستان درخواست های تحصیلات تکمیلی خود را به صورت انجام می دهند. در این شرایط شما می توانید به طور مستقیم و از طریق وب سایت دانشگاه موردنظر درخواست خود را مطابق با راهنمای ارایه شده ثبت نمایید.
  2. ثبت درخواست تحصیل در انگلیس کارشناسی ارشد از طریق یوکس (UCAS)
    سامانه UCAS که نام آن برگرفته از Universities and Colleges Admission Services است رابط بین دانشجویان و مراکز علمی و آموزشی است.

 

 

اپلای انگلستان و تحصیل در انگلیس

تحصیل در انگلستان فرصتی است که اگر امکان استفاده از آن به صورت رایگان وجود داشته باشد بسیار سودمند خواهد بود. در ادامه فرآیند اپلای انگلستان یا به بیان دیگر، درخواست برای تحصیل در انگلستان را به صورت گام به گام بررسی می کنیم.

تغییرات قوانین سفارت انگلیس در سال 2024 برای تحصیل در انگلیس
تغییرات قوانین سفارت انگلیس در سال 2024 برای تحصیل در انگلیس

 

1. انتخاب مرکز آموزشی و یا دانشگاه، رشته و مقطع مورد نظر

برای افزایش میزان موفقبت خود در ادامه مسیر تحصیل در انگلیس، بهتر است تا جایی که می توانید درباره دوره ها، کالج ها و دانشگاه های موجود مطالعه و آنها را با هم مقایسه کنید. بررسی شرایط ورود به دوره ها یکی از نکاتی است که باید با دقت زیادی انجام شود.

2. ثبت درخواست برای تحصیل در کشور انگلیس

برای ثبت درخواست تحصیل در دوره لیسانس در انگلستان تنها کافی است از طریق UCAS (سرویس پذیرش دانشگاه ها و کالج ها) اقدام نمایید. با ثبت نام در این سایت می توانید برای تعداد زیادی از دانشگاه ها و کالج های انگلستان درخواست ارسال کنید. دوره های تحصیلات تکمیلی مقاطع بالاتر در انگلستان شرایط ورود و فرآیند درخواست مخصوص به خود را دارند، بنابراین برای برای آگاهی از نحوه درخواست، وب سایت های هر دوره  را به صورت جداگانه بررسی کنید.

3. پذیرش درخواست

در اغلب موارد مکاتبه با دانشگاه یا کالج از طریق ایمیل انجام می شود. البته برای برخی از دوره ها ممکن است از شما خواسته شود که قبل از دریافت پیشنهاد مصاحبه تلفنی یا آنلاین هم داشته باشید. اگر ثبت نام خود را از طریق UCAS انجام داده اید، پیگیری وضعیت درخواست از همین سامانه امکان پذیر است. پذیرش درخواست دو حالت کلی دارد:

3-1. پذیرش غیرمشروط (unconditional offer)

اگر با یک پیشنهاد پذیرش بی قید و شرط و غیرمشروط پذیرفته شدید، و می توانید آن را به راحتی قبول قبول کنید.

3-2. پذیرش مشروط (conditional offer)

اگر پذیرش شما مشروط به انجام مواردی است بابد ابتدا آن ها را برطرف نمایید. برخی از شروط رایج در اخذ پذیرش برای تحصیل در انگلیس کسب نمرات امتحانی خاص یا نمرات آزمون زبان انگلیسی هستند.

4. شرایط مالی و تامین بودجه (Funding)

هزینه تحصیل چگونه پرداخت می شود؟ آیا توسط دانشجو پرداخت می شود و یا دانشگاه آن را متقبل شده است. حتما بررسی کنید که آیا واجد شرایط دریافت بورسیه های موجود برای کمک به تامین هزینه تحصیل هستید.

5. درخواست ویزا

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، برای حضور و اقامن در محل تحصیل خود در انگلستان به ویزا نیاز دارید.

6. آمادگی سفر

حالا که پذیرش و ویزای خود را دریافت کرده اید، وقت آن است که چمدان ها را جمع کنید! انتخاب پرواز، اطلاع از قوانین اضافه بار و… همگی مربوط به این بخش از مسیر ادامه تحصیل در کشور انگلستان هستند.

مهاجرت تحصیلی به انگلیسی
مهاجرت تحصیلی به انگلیسی

مهاجرت تحصیلی به انگلیسی

مهاجرت تحصیلی به انگلیسی یک مسیر مناسب برای یافتن فرصت های مناسب کار در انگلیس است. بیش از 160 دانشگاه در انگلیس وجود دارد. دوره های تحصیلی متنوع از مزایای مهاجرت تحصیلی به انگلیسی هستند. طیف وسیعی از دانشگاه در انگلستان وجود دارد. از موسسات تاریخی مشهور جهان گرفته تا مراکز تحقیقاتی پیشگام در علوم مختلف.

هزینه تحصیل در انگلیس

در حال حاضر (سال 2023) هزینه تحصیل در انگلیس در مقطع کارشناسی برای دانشجویان بین المللی از 11400 تا 38000 پوند متغیر است. میانگین هزینه تحصیل در انگلیس هزینه حدود 22200 پوند در سال برآورد می شود. خالی از لطف نیست که یادآور شویم مدت زمان دوره های کارشناسی در انگلستان، ولز و ایرلند شمالی به طور معمول سه یا چهار سال است.

هزینه تحصیل در انگلیس برای دانشجویان بین المملی مقاطع تحصیلات تکمیلی (postgraduate degree) از 9000 تا 30000 پوند متغیر است. میانگین هزینه تحصیل دانشجوان پست گرچیوت بین المللی در انگستان حدود 17109 پوند در سال است.

بسیاری از دوره های تحصیلات تکمیلی در انگلستان را می توان در طی یک سال تحصیلی به صورت تمام وقت به اتمام رساند. بدیهی است که یک برنامه کارشناسی ارشد یک ساله هزینه های کمتری دارد و می توان با سرعت بیشتری وارد بازار کار شد.

تحصیل رایگان در انگلستان

یکی از راه های تحصیل رایگان در انگلستان استفاده از بورسیه های تحصیلی (Scholarships) است. برای مثال بورسیه GREAT Scholarships به دانشجویان 15 کشور این فرصت را می دهد که 10000 پوند برای تامین هزینه های تحصیل خود در مقطع تحصیلات تکمیلی یک ساله دریافت نمایند. در سال تحصیلی 2024-2025، 210 بورسیه تحصیلی توسط 71 دانشگاه در سراسر انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی در نظر گرفته شده است.

تحصیل پزشکی در انگلیس

با تحصیل پزشکی در انگلیس علاوه بر دسترسی به تجهیزات پزشکی پیشرفته امکان تمرین در محیط های مراقبت های بهداشتی در دنیای واقعی را نیز به دست می آورید. از تولید واکسن در سال 1798 تا انجام اولین سونوگرافی جنین و ساخت اولین دست مصنوعی کاملا مفصلی در جهان تنها برخی از دستاوردهای علوم پزشکی در انگلیس هستند. سالانه بیش از 22000 دانشجوی بین المللی برای تحصیل پزشکی در انگلیس وارد این کشور می شوند.

تحصیل در انگلستان کارشناسی ارشد
تحصیل در انگلستان کارشناسی ارشد

مهاجرت تحصیلی به انگلیس

انگلیس به عنوان یکی از کشورهای توسعه یافته و پیشرفته جهان شناخته می شود و به همین دلیل مهاجرت تحصیلی به انگلیس محبوبیت زیادی دارد. گروه‌های مختلف در دولت و جامعه انگلیس، دیدگاه‌های متفاوتی در مورد نحوه مدیریت مرزهای این کشور و چگونگی برخورد با مهاجرین به انگلستان دارند. مهاجرت به انگلیس تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله شرایط اقتصادی بریتانیا، ثبات سیاسی در سایر کشورهای جهان، اتحادیه اروپا و… بررسی می شود.

مقاطع تحصیلی در انگلستان

مقاطع تحصیلی در انگلستان به دو گروه کلی تقسیم می شوند. مقطع کارشناسی یا لیسانس (Undergraduate) که به طور معمول در سه سال انجام می شود. مقاطع تحصیلی تکمیلی مثل کارشناسی ارشد یا فوق لیسناس و دکتری یا پی اچ دی (Postgraduate). مدت زمان تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در انگلیس اغلب یک سال و دکتری سه سال است.

تجربه تحصیل در انگلیس
تجربه تحصیل در انگلیس

تجربه تحصیل در انگلیس

نسختین ویژگی تحصیل در انگلیس در مقایسه با امریکا، کانادا و استرالیا نزدیکی آن به ایران است. به طور معمول در صورت استفاده از یک پرواز مستقیم فاصله تهران تا لندن در حدود 7 الی 8 ساعت است. نکته مهم دیگر تجربه تحصیل در انگلیس مربوط به زبان این کشور است. از انجاییکه اکثر دانش آموزان و دانشجویان در ایران زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم آموزش می بینند برای تحصیل در انگلیس به یادگیری زبان سوم نیازی ندارند.

نکته قابل توجه دیگر در مقایسه تجربه تحصیل در انگلیس با سایر کشورها اجازه کار 20 ساعت در هفته به صورت قانونی و هم زمان با تحصیل است.

همراه فرد متقاضی تحصیل در انگلیس اگر همسر وی باشد می تواند در مدت زمان اقامت در انگلستان اجازه کار داشته باشد. فرزندان نیز می توانند در مدارس انگلستان تحصیل کنند.

طول دوره های تحصیلی مثل مقطع مستر کورس بیس (کارشناسی ارشد آموزش محور) در مقایسه با سایر کشورها کوتاه تر است. از این رو پس فارغ التحصیلی می توان در زمان کوتاه تری وارد بازار کار شد. استفاده از مزایای ویزای گرجویت برای اقامت انگلستان نیز ویژگی مثب دیگری برای تحصیل در انگلستان است.

 

تغییرات قوانین ویزای تحصیلی در انگلیس سال 2024

اگر پس از ژانویه سال 2024 برای مقطع Master Course-based یا کارشناسی ارشد آموزش محور برای ویزای تحصیلی انگلیس اقدام نمایید اجازه داشتن همراه را در طول دوران تحصیل نخواهید داشت.

برای دانشجویان مقطع Bachelor یا Undergraduate یا کارشناس (مقطع لیسانس) پیش از این نیز ویزای همراه در انگلستان صادر نمی شد.

اگر دوره تحصیلی Level 7 یا بالاتر و از نوع Master Research-based یا کارشناسی ارشد پژوهش محور باشد یا مقاطع بالاتر مثل دکتری باشد، ویزای همراه همچنان به متقاضیان تحصیل در انگلیس تعلق می گیرد.

در حاضر همچنان اگر تحصیل به صورت Master Research-based یا PhD انجام شده باشد تغییری در ویزای پس از فارغ التحصیلی ایجاد نخواهد شد.

خلاصه تغییرات قوانین سفارت انگلیس در سال 2024 برای ویزای تحصیلی

  • عدم ارایه ویزای همراه به دانشجویان کارشناسی ارشد آموزش محور

 

تحصیل در انگلیس
تحصیل در انگلیس

 

سوالات رایج در ارتباط با تحصیل در انگلیس

آیا تحصیل در انگلیس به صورت رایگان و بدون هزینه است؟

امکان ادامه تحصیل در انگلیس به صورت رایگان برای افرادی که دارای بورسیه تحصیلی انگلیس یا اسکولارشیپ فول فاند هستند کاملا رایگان است.

آیا می توان هم زمان با تحصیل در انگلیس به صورت قانونی کار کرد؟

بله، دانشجویان که مشغول تحصیل در انگلستان هستند اجازه دارند به صورت قانونی 20 ساعت در هفته کار کنند.

دوره‌ های کارشناسی ارشد (Master) تحصیل در انگلستان چند ساله است؟

دوره‌ های تحصیلی انگلیس در مقطع کارشناسی ارشد و فوق لیسانس اغلب یک الی دو ساله هستند.

آیا امکان تحصیل در انگلیس برای مقطع کارشناسی بدون مدرک دیپلم بین‌ المللی وجود دارد؟

بله، اما نیاز است که برخی از دوره ها را گذرانده باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر با دپارتمان تحصیل در انگلیس کارینا تماس بگیرید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان چه مواردی هستند؟

مدارک  اصلی که مخصوص به ویزای تحصیل در انگلستان هستند عبارت است از دانشنامه ها، ریز نمرات، نامه پذیرش دانشگاه و مشخص کننده وضعیت فاند، مدارک مربوط به گواهی تمکن مالی سفارت انگلستان با توجه به نوع فاند و هزینه ها دانشگاه و زندگی در شهر مورد نظر

بهترین دانشگاه‌ برای تحصیل در انگلستان کدامند؟

برخی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در انگلیس عبارتند از آکسفورد، کمبریج، ایمپریال کالج لندن، کالج دانشگاهی لندن، کنیگز کالج، دورهام و…

 

‫7 دیدگاه ها

  1. اگر لیست دانشگاه های راسل رو برای تحصیل در انگلیس بزارید تو سایتتون خیلی خوب میشه

    1. سلام
      در حال حاضر 24 دانشگاه زیر در لیست دانشگاه های راسل Russell Group قرار دارند:
      University of Birmingham
      University of Bristol
      University of Cambridge
      Cardiff University
      Durham University
      University of Edinburgh
      University of Exeter
      University of Glasgow
      Imperial College London
      King’s College London
      University of Leeds
      University of Liverpool
      London School of Economics & Political Science
      University of Manchester
      Newcastle University
      University of Nottingham
      University of Oxford
      Queen Mary, University of London
      Queen’s University Belfast
      University of Sheffield
      University of Southampton
      University College London
      University of Warwick
      University of York

  2. سلام
    من با جلسه مشاوره برای تحصیل در انگلیس داشتم. می تونم بگم همه مواردی که سوال داشتم دستم اومده. همینطور مشاوره برای پر کردن مراحل اپلیکیشن فرم ویزا گرفتم و باعث شد مواردی که اشتباه داشتم که با مشاوره حل بشن.
    خواستم بگم خیلی راضی بودم واقعا

  3. سلام
    من میخواستم برای ویزای تحصیل در انگلیس اقدام کنم شرکت وی اف اس که تو تهران هست پنجشنبه و جمعه ها تعطیله یا شنبه و یکشنبه؟

  4. سلام
    توضیحات مربوط به گپ تحصیلی رو باید داخل کاور لتری که برای ویزای تحصیل در انگلیس به وی اف اس ارایه می کنیم بنویسیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا