شرایط تحصیل داروسازی در ترکیه 2024 | هزینه ها، معادلسازی مدرک و درآمد

برای علاقه مندان به تحصیل داروسازی در ترکیه طیف گسترده ای از موسسات و برنامه های آموزشی با کیفیت ارایه می شود. اغلب دوره های داروسازی در ترکیه در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده و دانشجویان می توانند در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد رشته داروسازی تحصیل نمایند.

داروسازی در ترکیه
داروسازی در ترکیه

داروسازی در ترکیه چند سال است

در پاسخ به این سوال که داروسازی در ترکیه چند سال است می توان گفت تحصیل داروسازی در ترکیه 5 سال تحصیلی و به بیانی دیگر 10 ترم است. در مدت زمان 4 سال اول دانشجویان رشته داروسازی (Pharmacology)، مباحث و دروس پایه این رشته را آموزش می بینند. سال آخر شامل دوره کارآموزی در داروخانه یا مجموعه های داروسازی می شود. برخی از دروس پایه رشته داروسازی در ترکیه عبارتند از:

  • تاریخچه داروسازی و اصلاحات مرتبط با آن
  • شیمی تحلیلی
  • شیمی عالی
  • شیمی دارویی
  • بیوشیمی بالینی
  • قوانین و مقررات مرتبط با داروسازی در ترکیه

 

 

داروسازی در ترکیه بدون آزمون چند سال است
داروسازی در ترکیه بدون آزمون چند سال است

داروسازی در ترکیه بدون آزمون

از جمله راه های مهاجرت به ترکیه و اخد اقامت ترکیه تحصیل داروسازی در ترکیه بدون آزمون است. دانشگاه ها و مراکز آموزشی غیر دولتی در کشور ترکیه به دانشجویان امکان می دهند تا با پرداخت مبالغ تعیین شده بدون نیاز به شرکت در آزمون هایی مثل آزمون SAT، آزمون YOS و… در رشته داروسازی در ترکیه بدون آزمون به تحصیل مشغول شوند.

 

هزینه داروسازی در ترکیه

در جدول زیر مبلغ تقریبی هزینه داروسازی در ترکیه در دانشگاه های مختلف ترک ارایه شده است. دقت شود که این مبلغ به صورت تقریبی و بدون در نظر گرفتن برخی از هزینه های رایج دانشگاه های ترکیه است. همچنین زبان دوره آموزشی داروسازی نیز در ستون «زبان آموزش دوره» ذکر شده است.

نام دانشگاه رشته تحصیلی مقطع تحصیلی زبان آموزش دوره       هزینه
Medipol University داروسازی کارشناسی داروسازی انگلیسی $19,800
Medipol University داروسازی کارشناسی داروسازی ترکی $10,080
El Biruni University داروسازی کارشناسی داروسازی انگلیسی $10,080
El Biruni University داروسازی کارشناسی داروسازی ترکی $9,000
Istinye University داروسازی کارشناسی داروسازی ترکی $10,260
Istinye University داروسازی کارشناسی داروسازی انگلیسی $11,286
İstanbul Nişantaşı خدمات داروسازی مدرک حرفه ای ترکی $1,600
Kocaeli Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi داروسازی کارشناسی داروسازی انگلیسی $6,500
Kocaeli Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi داروسازی کارشناسی داروسازی ترکی $6,500
Lokman Hekim University داروسازی کارشناسی داروسازی ترکی $8,550
Lokman Hekim University داروسازی کارشناسی داروسازی انگلیسی $9,500
Fenerbahçe University داروسازی کارشناسی داروسازی ترکی $6,500
Yeditepe University داروسازی کارشناسی داروسازی انگلیسی $19,980

 

درآمد داروسازی در ترکیه

زمانی که صحبت از درآمد داروسازی در ترکیه و حقوق فارغ التحصیلان این رشته می شود، طیف گسترده ای از حقوق های به چشم می خورد. حقوق تقریبی و درآمد یک داروساز در ترکیه در حدود 11167 TRY برآورد می شود. همچنین تکنسین های داروخانه درآمدی در حدود 7562 TRY به صورت ماهانه حقوق دریافت کنند.

دکترای داروسازی در ترکیه

با تحصیل در مقطع دکترای داروسازی در ترکیه امکان دسترسی به تجهیزات تحقیقاتی با کیفیت بالا و همچنین فرصت ارتباط با جامعه آکادمیک ترکیه برای شما فراهم می شود. قبل از دکترای داروسازی در ترکیه اطمینان حاصل کنید که فرآیند درخواست خود را به دقت برنامه ریزی کرده اید. همچنین ارتباط خود را بااساتید راهنما و مسئولین آموزش دانشگاه حفظ کنید تا احتمال پذیرش و موفقیت در دکترای داروسازی در ترکیه را به حداکثر برسانید.

دکترای داروسازی در ترکیه
دکترای داروسازی در ترکیه

تحصیل داروسازی در ترکیه به زبان انگلیسی

امکان تحصیل داروسازی در ترکیه به زبان انگلیسی یکی از موارد است که بسیاری از دانشجویان ترکیه را برای تحصیل داروسازی در انتخاب می کنند. همانطور که از جدول ارایه مشخص است، دانشگاه‌ های زیادی دوره‌ های تحصیلی داروسازی را به زبان های مختلف برای دانشجویان بین‌المللی ارایه می کنند.

 

تخصص داروسازی در ترکیه

دانشجویان تخصص داروسازی در ترکیه پس از پایان تحصیل متناسب با مدرک اخذ شده می توانند براساس قوانین و مقررات کشور ترکیه مشغول به کار شوند. داروساز عمومی یکی از عناوین شغلی فارغ التحصیلان رشته داروسازی در ترکیه است. چنانچه فرد متقاضی شغل های تخصصی تر داروسازی باشد باید دوره های تخصص داروسازی را نیز طی کنند. اتمام دوره های تخصص داروسازی در ترکیه ممکن است تا سه سال زمان نیاز داشته باشد.

 

معادل سازی مدرک داروسازی در ترکیه

اگر قصد دارید تا پس از اتمام تحصیل در ترکیه به ایران برگردید و مشغول به کار شوید باید از قوانین معادل سازی مدرک داروسازی در ترکیه آگاهی داشته باشید. وزارت علوم و وزرات بهداشت ایران به طور سالیانه لیسیتی از دانشگاه های مورد تایید خود را منتشر می کنند. در لیست وزارت علوم دانشگاه ها در گروه های ممتاز تا ضعیف و از حروف الف تا د طبقه بندی می شوند. لیست وزارت بهداشت که اهمیت زیادی برای دانشجویان پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی دارد به صورت تک لیست ارایه می شود. فارغ التحصیلان پس از بازگشت به ایران در آزمون ملی شرکت می کنند و پس از قبولی در آن ممکن است نیاز به شرکت در دوره های عملی باشد.

دو نکته مهم در ارتباط با معادل سازی مدرک داروسازی در ترکیه عبارت است از:

  • همانطور که گفته شد این لیست به صورت سالیانه منتشر می شود و ممکن است رتبه یک دانشگاه در لیست تغییر کند و یا از ان خارج شود.
  • همچنین اگر دانشگاه موردتایید نباشد مجوز لازم برای معافیت تحصیلی صادر نمی شود.

 

تحصیل داروسازی در ترکیه بدون آزمون

آیا شما هم از متقضایان تحصیل داروسازی در ترکیه بدون آزمون هستید؟ خبر خوب این است که برخی از دانشگاه ها و مراکز آموزشی غیر دولتی ترکیه به دانشجویان امکان می دهند تا با پرداخت مبالغ تعیین شده و بدون نیاز به شرکت در آزمون ها مشغول تحصیل داروسازی در ترکیه بدون آزمون شوند.

تحصیل داروسازی در ترکیه بدون آزمون
تحصیل داروسازی در ترکیه بدون آزمون

تاسیس داروخانه در ترکیه

امکان تاسیس داروخانه در ترکیه یکی از پرسش های رایچ در میان علاقه مندان به تحصیل داروسازی در ترکیه است. مطابق قوانین 2024 امکان تاسیس داروخانه با مقطع کارشناسی داروسازی وجود ندارد. همچنین برای تاسیس داروخانه نیاز به داشتن تابعیت ترکی است. بر این اساس امکان تاسیس برای اتباع خارجی در ترکیه وجود ندارد.

مهاجرت داروساز به ترکیه

برای مهاجرت داروساز به ترکیه باید علاوه گذراندن آموزش ها و کسب مهارت‌ های لازم تسلط قابل قبولی به زبان ترکی داشته باشید. کسب مجوزهای لازم و اقامت دائم یا موقت نیز از دیگر موارد مرتبط با مهاجرت داروساز به ترکیه هستند. برای اطلاع دقیق از شرایط مهاجرت داروساز به ترکیه تنها کافی است بر روی گزینه تماس با ما کلیک نمایید و یا فرم درخواست مشاوره رایگان را تکمیل نمایید، تا کارشناسان دپارتمان مهاجرت به ترکیه در موسسه مهاجرتی کارینا در اولین فرصت با شما تماس بگیرند.

فرم درخواست مشاوره رایگان مهاجرت

تماس با کارینا

 

 

رشته فیزیوتراپی در ترکیه

فیزیوتراپی (Physical therapy یا physiotherapy) که به اختصار PT نیز نامیده می شود یکی از علوم پزشکی است. رشته فیزیوتراپی در ترکیه با توجه به کیفیت مراقبت های بهداشتی در این کشور با استاندارد بالا و با استفاده از جدیدترین روش های تحقیقاتی آموزش داده می شود.

معادل سازی مدرک پزشکی در ترکیه

اگر قصد دارید تا پس از فارغ التحصیلی در رشته پزشکی به ایران برگردید و مشغول به کار شوید باید از قوانین پزشکی آگاه باشید. وزرات بهداشت ایران سالیانه لیستی از دانشگاه ای مورد تایید خود را منتشر می کند. فارغ التحصیلان پس از بازگشت به ایران در آزمون ملی شرکت می کنند. پس از قبولی در این آزمون ممکن است نیاز به شرکت در برخی دوره های عملی نیز وجود باشد.

 

پرسش های رایج برای داروسازی در ترکیه

معادل سازی مدرک داروسازی در ترکیه چگونه است؟

برای معادل سازی مدرک داروسازی در ترکیه نیازمند شرکت در آزمون های کتبی و شفاهی است که در این مقاله مطرح شد. معادل سازی مدرک داروسازی در ترکیه (دنکلیک) یکی از اقدامات ادامه تحصیل در این کشور است.

آیا تحصیل داروسازی در ترکیه بدون آزمون امکان پذیر است؟

به طور کلی تحصیل داروسازی در ترکیه بدون آزمون امکان پذیر است. برای تحصیل داروسازی در ترکیه بدون کنکور می توانید به دانشگاه های خصوصی معرفی شده مراجعه نمایید.

 

‫5 دیدگاه ها

    1. سلام
      بهترین دانشگاه را با توجه به عوامل مختلفی می توان در نظر گرفت، رتبه علمی، شهریه، مناسب برای دانشجوهای بین المللی و …
      برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان دپارتمان تحصیل در ترکیه موسسه مهاجرتی کارینا تماس بگیرید.

  1. سلام بچه ها به نظرتون خوندن پزشکی یا داروسازی در ترکیه ارزش داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا