راهنمای کامل تحصیل داروسازی در فرانسه ✔️ شرایط، هزینه و درآمد داروساز فرانسه

تمرکز اصلی رشته داروسازی در فرانسه بر روی مطالعه داروها، از مرحله کشف و توسعه تا تولید و توزیع آن ها با هدف اطمینان از نتایج درمانی بهینه برای بیماران است. دروس اصلی این رشته در فرانسه در مورد داروها، مکانیسم و تداخلات آن ها، داروهای ترکیبی و مشاوره بیماران است.

داروسازی در فرانسه
داروسازی در فرانسه

تحصیل در رشته داروسازی در فرانسه

رشته داروسازی در فرانسه اغلب شامل دوره های کارآموزی در محیط های مختلف مراقبت های بهداشتی است. بر این اساس پایه  قوی در علوم، توجه به جزئیات، مهارت های تحلیلی و توانایی کار به صورت گروهی در این رشته ضروری هستند. رشته داروسازی بر خلاف نام آن فقط در مورد تولید دارو نیست. این علم ترکیبی از علوم دارویی، مراقبت های بهداشتی، تماس مستقیم با بیماران، فناوری های مرتبط، اخلاق پزشکی و نیازمند یادگیری پیوسته است. به بیان دیگر، داروسازی شامل مطالعه داروها، از کشف و توسعه آن ها تا تولید و توزیع آنها، و همچنین اطمینان از نتایج درمانی بهینه آن ها می شود.

 

 

برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی (MMOP) در کشور فرانسه مثل داروسازی و دندانپزشکی در فرانسه باید یکی از دو روش PASS یا LAS انتخاب شود.

وزارت بهداشت فرانسه
وزارت بهداشت فرانسه

تحصیل رایگان داروسازی در فرانسه

برای تحصیل رایگان داروسازی در کشور فرانسه باید شهریه دانشگاه شما به طور کامل حذف شود. اگر به دنبال اخذ پذیرش فول فاند و یا بورسیه تحصیلی داروسازی در فرانسه هستید کافی است با موسسه مهاجرتی کارینا تماس بگیرید. کارشناسان دپارتمان تخصصی تحصیل رشته های علوم پزشکی در فرانسه پاسخگوی تمامی سوال های شما خواهند بود.

هزینه تحصیل داروسازی در فرانسه

هزینه تحصیل در رشته داروسازی در فرانسه در مقطع کارشناسی در سال 2024 به طور ماهیانه مبلغی بین 170 تا 700 یورو است. این هزینه در سال بین 2024 یورو تا 8400 یورو با توجه به دانشگاه و… برآورد می شود.

شرایط تحصیل داروسازی در فرانسه

از جمله شرایط تحصیل داروسازی در فرانسه این است که بسیاری از دانشگاه‌ ها و کالج‌ های فرانسوی مدرک کارشناسی ارشد داروسازی را به زبان انگلیسی ارایه می‌ کنند. برای کار به عنوان یک داروساز در فرانسه نیاز به مدرکی با عنوان “diplome d’état de Docteur en Pharmacie” دارید. این مدرک فقط در دانشگاه ها ارایه می شود و در سراسر اتحادیه اروپا نیز به رسمیت شناخته می شود. برخی از دانشگاه ها برای تحصیلی در رشته داروسازی در فرانسه:

  • Universite de Paris
  • Aix-Marseille Universite
  • Universite Paris Saclay
  • Sorbonne Universite
  • Universite de Strasbourg
  • Universite Claude Bernard Lyon 1
  • Universite de Montpellier
  • Universite Toulouse III – Paul Sabatier
  • Universite de Bordeaux
  • Universite de Lorraine
  • Universite de Lille
  • Universite de Rennes 1
  • Universite Grenoble Alpes (UGA)
  • Nantes Universite
آینده شغلی داروسازی در فرانسه
آینده شغلی داروسازی در فرانسه

آینده شغلی داروسازی در فرانسه

فارغ‌ التحصیلان رشته داروسازی در فرانسه می‌ توانند پس از فارغ التحصیلی به‌ عنوان داروساز داروخانه، داروساز بیمارستانی، محقق علمی، متخصص امور نظارتی، نماینده فروش دارو و… در محیط‌ های مختلفی مثل داروخانه‌ های محلی، بیمارستان‌ ها، شرکت‌ های دارویی، موسسه های علمی و تحقیقاتی و سازمان‌ های دولتی مشغول شوند.

یکی از گرایش های داروسازی در فرانسه «توسعه دارو و محصولات سلامتی» یا  Drug Development and health products است. فارغ التحصیلان این گرایش از داروسازی اغلب در شرکت های داروسازی مشغول به فعالیت می شوند.

 

تخصص های داروسازی در فرانسه

  • داروسازی بالینی (clinical pharmacy)
  • داروسازی صنعتی (industrial pharmacy)
  • داروسازی اجتماعی (community pharmacy)
  • داروسازی بیمارستانی (hospital pharmacy)
  • داروسازی نظارتی (regulatory pharmacy)

 

مدرک زبان فرانسوی برای تحصیل داروسازی در فرانسه

دوره های پزشکی در فرانسه در سه دوره طبقه بندی شده و در سیستم LMD اروپا یکپارچه می شوند. این دوره ها به طور کامل به زبان فرانسه تدریس می شوند، بنابراین برای تحصیل در رشته داروسازی در فرانسه سطح B2 زبان فرانسه مورد نیاز است.

 

برنامه تحصیلی رشته داروسازی در فرانسه

به طور معمول 9 سال تحصیل برای پزشک عمومی و 10 تا 12 سال برای تخصص زمان نیاز است. این زمان بندی را می توان در قالب زیر ارایه نمود:

  • 2 و 3 سال در دانشگاه
  • 4، 5 و 6 سال به عنوان اکسترن
  • 3 تا 5 سال کارآموزی
مهاجرت داروساز فرانسه
مهاجرت داروساز فرانسه

مهاجرت داروساز فرانسه

داروسازی در فرانسه یکی از مشاغل مورد تقاضا در بازار کار این کشور است. از جمله مزایای مهاجرت داروساز به فرانسه امکان فعالیت در یکی از مهمترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. طبق قوانین کشور فرانسه، یک داروخانه باید تحت مالکیت یک داروساز دارای مجوز فعالیت کند. شرکت داروسازی Sanofi Pasteur یکی از شرکت های پیشرو در صنعت داروسازی است. این شرکت عضوی از گروه Sanofi  بزرگ ترین شرکت داروسازی در جهان است و به زمینه فعالیت اصلی آن واکسن است.

 

دانشکده داروسازی پاریس

دانشکده داروسازی پاریس Université Paris Cité یکی از بهترین دانشگاه های کشور فرانسه برای تحصیل در رشته داروسازی است. دانشگاه پاریس سیته یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی واقع در شهر پاریس، فرانسه است. این دانشگاه طی حکمی در 20 مارس 2019، از ادغام دانشگاه‌ های Paris Descartes و Paris Diderot، ایجاد شده است. در ادامه برخی از دانشگاه های فرانسه برای تحصیل در رشته داروسازی معرفی شده اند.

نام دانشگاه شهر
 Université Paris Cité پاریس
 Université Côte d’Azur نیس
 Aix-Marseille University مارسی
 Université Claude Bernard Lyon 1 لیون
 University of Bordeaux بوردو
 Université Grenoble Alpes گرونوبل

 

درآمد داروسازی در فرانسه

متوسط درآمد داروسازی در فرانسه 48000 یورو در سال است. پاداش های نقدی اضافی که به یک داروساز در فرانسه تعلق می گیرد در حدود 5000 یورو است است.

درآمد داروسازی در فرانسه
درآمد داروسازی در فرانسه

 

معادل سازی مدرک داروسازی در فرانسه

معادل سازی مدرک داروسازی در فرانسه ارتباط زیادی با شغل مورد نظر شما دارد. اگر قصد دارید تا در داروخانه های فرانسه فعالیت کنید یا در بیمارستان کارهای بالینی انجام دهید یا در رزیدنتی های بالینی ادامه تحصیل دهید به احتمال زیاد به معادل سازی مدرک نیاز خواهید داشت. اما چنانچه در صنعت داروسازی بخواهید مشغول شوید ممکن است نیازی به رجیتسر شدن و شرکت در امتحانات معادل سازی مدرک داروسازی در فرانسه نداشته باشید.

 

شرکت داروسازی در فرانسه

سانوفی (Sanofi) نام یکی از بزرگ ترین شرکت داروسازی در جهان است. دفتر مرکزی شرکت سانوفی در کشور فرانسه در شهر پاریس قرار دارد. در حال حاضر شرکت Sanofi از لحاظ ساختاری به عنوان حاصل ادغام چندین شرکت دارویی و آزمایشگاه داروسازی اروپایی و آمریکایی در نظر گرفته می شود.

اگر به ثبت شرکت در فرانسه علاقه مند هستید خواندن مطلب «اقامت از ثبت شرکت در فرانسه | مراحل و هزینه ثبت شرکت فرانسه» که پیشتر در سایت موسسه مهاجرتی کارینا منتشر شده است خالی از لطف نیست.

شرکت داروسازی در فرانسه سنوفی
شرکت داروسازی در فرانسه سنوفی

پرسش های مرتبط با داروسازی در فرانسه

برای رشته داروسازی در فرانسه به چه مدرک زبان فرانسوی نیاز است؟

تحصیل در رشته داروسازی در فرانسه در صورت که آموزش به زبان انگلسی نباشد به سطح B2 زبان فرانسه نیاز دارد.

هزینه تحصیل لیسانس داروسازی در فرانسه چقدر است؟

هزینه تحصیل در رشته داروسازی در فرانسه در مقطع لیسانس بین 2024 یورو تا 8400 یورو در سال است.

 

‫4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا