راهنمای جامع داروسازی در آلمان ✔️ هزینه ها، معادل سازی مدرک، آزمون زبان و درآمد داروساز آلمانی

هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی برای تحصیل در رشته داروسازی در آلمان به این کشور مهاجرت می کنند. امکانات آموزشی ویژه و فرصت های شغلی شرکت های بزرگ داروسازی در آلمان از ویژگی های مهم انتخاب این کشور برای فارغ التحصیلان و همچنین علاقه مندان به تحصیل در رشته داروسازی در آلمان هستند.

داروسازی در آلمان
داروسازی در آلمان

تحصیل داروسازی در آلمان

بررسی و اطلاع از رتبه بندی دانشگاه آلمان یکی از اقدامات مهم برای تحصیل داروسازی در آلمان است. سایت QS World University Rankings هر ساله دانشگاه های آلمان را براساس فاکتورهای مختلفی رتبه بندی می کند. برای مشاهده رتبه بندی سال 2024 دانشگاه هایی که رشته های Pharmacy & Pharmacology را در آلمان ارایه می کنند می توانید از لینک زیر استفاده نمایید.

https://www.topuniversities.com/university-subject-rankings/pharmacy-pharmacology

خواندن داروسازی در آلمان

یکی از موضوعات موردعلاقه برای دانشجویان رشته داروسازی، بافتن دانشگاهی مناسب برای خواندن داروسازی در آلمان است. برخی از دانشگاه های ارایه دهنده دوره های تحصیل دارو سازی در کشور آلمان عبارتند از:

  • Universität Heidelberg
  • Ludwig-Maximilians-Universität München
  • Julius-Maximilians-Universität Würzburg
  • Albert-Ludwigs-Universitaet Freiburg
  • Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universität Bonn

تحصیل داروسازی در آلمان به زبان انگلیسی

یکی از پرسش های رایج علاقه مندان به تحصیل در رشته داروسازی در کشور آلمان این است که آیا تحصیل داروسازی در آلمان به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟ برای کار و یا تحصیل داروسازی در آلمان به زبان انگلیسی به مدرک زبان به آلمانی در حداقل سطح B2 نیاز خواهید داشت.

داروسازی در آلمان چند سال است

در پاسخ به این سوال که داروسازی در آلمان چند سال است باید گفت تحصیل در مقطغ لیسانس داروسازی که به زبان آلمانی ارایه می شود به طور معمول 4 یا 5 سال (8 ترم) به طول می انجامد.

داروسازی در آلمان PhD

برنامه های حمایتی زیادی برای دانشجویان داروسازی در آلمان PhD وجود دارد. دانشجویان دکتری داروسازی اغلب تحت حمایت برنامه های تحصیل رایگان در آلمان و بورسیه های این کشور هستند. دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی آلمان نیز برای محققین دکترای خود، مبالغی را پرداخت می کنند.

هجده دانشگاه های برتر رشته داروسازی در آلمان

  1. Free University of Berlin
  2. Ruprecht Karls University Heidelberg
  3. Eberhard Karls University of Tubingen
  4. Johannes Gutenberg University of Mainz
  5. University of Munich
  6. Humboldt University of Berlin
  7. University of Bonn
  8. Goethe University Frankfurt
  9. University of Cologne
  10. Heinrich Heine University Dusseldorf
  11. University of Munster
  12. University of Hamburg
  13. Technical University of Munich
  14. University of Erlangen Nuremberg
  15. University of Wurzburg
  16. University of Freiburg
  17. Hannover Medical School
  18. University of Kiel

 

معادل سازی مدرک داروسازی در آلمان
معادل سازی مدرک داروسازی در آلمان

 

معادل سازی مدرک داروسازی در آلمان

گام اول برای معادل سازی مدرک داروسازی در آلمان بررسی سایت آنابین به نشانی https://anabin.kmk.org است. نام رشته تحصیلی، گرایش و نام دانشگاه باید در این سایت وجود داشته باشد. در غیر این صورت برای معادل سازی مدرک داروسازی در آلمان باید ابتدا مدارک در سایت ZAB به نشانی زیر است:

https://www.kmk.org/zab/central-office-for-foreign-education/certificate-of-equivalence.html

 

تخصص داروسازی در آلمان

به طور کلی رشته داروسازی در آلمان را می توان به دو مقطع کارشناسی و کارشناسی تقسیم نمود. دانشجویانی که علاقه مند به ادامه تحصیل برای کسب تخصص داروسازی در آلمان هستند می توانند پس از پایان مقطع لیسانس تحصیلات خود را در مقطع فوق لیسانس، دکتری و پست داک ادامه دهند.

کار داروسازی در آلمان

یکی از مراحل مهاجرت برای کار داروسازی در آلمان یافتن کارفرمای آلمانی است. پس از مصاحبه و دریافت قرارداد کاری برای کار داروسازی در آلمان کارفرما و متقاضی باید مدارک موردنیاز را به مراجع دولتی و سفارت آلمان ارایه نمایند. چنانچه فرآیند بررسی پروند دریافت ویزای کاری آلمان موفیت آمیز باشد مرحله بعدی ورود به آلمان است.

به طور معمول برای کار داروسازی در آلمان یک قرارداد کاری 5 ساله در نظر گرفته می شود. به دلیل آنکه در طول 5 سال فعالیت به عنوان داروساز در آلمان و اقامت قانونی در این کشور مالیات نیز پرداخت شده است، متقاضی می تواند برای دریافت اقامت دائم آلمان درخواست دهد. بعد از گذشت دو سال پس از آن نیز شرایط اخذ پاسپورت آلمانی فراهم خواهد بود.

این احتمال وجود دارد که بعد از مهاجرت کاری به آلمان حضور در یک دوره 6 ماهه مرتبط با داروسازی در آلمان ضروری باشد. طول مدت این دوره آموزشی گاهی با توجه سوابق کاری و مدارک متقاضی متغیر است.

درآمد داروسازی در آلمان

درآمد داروسازی در آلمان به طور متوسط  109.755 یورو در سال و یا معادل ساعتی 53 یورو است. متوسط حقوق ناخالص یک داروساز در آلمان 109.755 یورو یا معادل آن ساعتی 53 یورو است. یک فارماکولوژیست در آلمان که در سطح مقدماتی بوده و  1 تا 3 سال تجربه داشته باشد به طور متوسط 76.596 یورو سالیانه حقوق دریافت می کند. یک داروساز در آلمان در سطح ارشد و دارای 8 سال سابقه تجربه به طور متوسط 136.444 یورو در سال درآمد دارد.

درآمد داروسازی در آلمان
درآمد داروسازی در آلمان

آوسبیلدونگ داروسازی در آلمان

هدف اصلی از دوره آوسبیلدونگ داروسازی در آلمان آموزش ارتقاء سطح مهارت دانشجویان در رشته داروسازی است. این دوره که با نام هایی مثل دوره حرفه‌ای داروسازی در آلمان یا دوره کارآموزی داروسازی آلمان نیز شناخته می‌شود مسیری مناسب برای فعالیت در رشته داروسازی در بازار کار در آلمان است.

اپلای داروسازی المان

چرا برای داروسازی آلمان اپلای کنیم؟ کشور آلمان بعد از آمریکا، چین و ژاپن به عنوان چهارمین قدرت اقتصادی جهان در نظر گرفته می شود. تولید ناخالص داخلی آلمان که به عنوان GDP شنخته می شود از بسیاری از کشورهای دنیا بالاتر است. هزینه بیمه داتشجویی د آلمان در حدود 120 یورو است که دانشجویان بین المللی در رشته داروسازی می توانند در طول دوران تحصیل خود از خدمات درمانی گوناگون به صورت رایگان بهره مند شوند. هزینه های زندگی در آلمان در مقایسه از  تناسب قابل قبولی برخوردار است. پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان می تواند به مدت 18 ماه اجازه جستجوی شغل و دریافت جاب آفر آلمان دارند.

 

پرسش های رایج درباره داروسازی در آلمان

مدت زمان تحصیل در رشته داروسازی در آلمان چند سال است؟

برای اغلب دانشجویان بین المللی مدت زمان تحصیل در رشته داروسازی در آلمان 4 یا 5 سال است.

فرآیند معادل سازی مدرک داروسازی در آلمان چگونه است؟

گام اول مراجعه به سایت anabin است. اگر مشخصات رشته، گرایش و دانشگاه در سایت آنبین وجود نداشت باید از سایت زاب ZAB برای معادل سازی مدرک داروسازی در آلمان استفاده نمود.

 

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا