جاب آفر آلمان چیست✔️ صفر تا صد جاب آفر آلمان شامل شرط سن، هزینه، مدرک زبان

منظور از جاب آفر آلمان، یک پیشنهاد شغلی در کشور آلمان است که از طرف یک کارفرمای رسمی ارایه شده است. لیست مشاغل جاب آفر آلمان و معرفی سایت های آلمانی دریافت جاب آفر از موضوعات محبوب افرادی است که به دنبال مهاجرت کاری و فعالیت به عنوان نیروی متخصص در آلمان هستند. در این مطلب سعی شده است که صفر تا صد جاب آفر آلمان شامل شرایط سنی، هزینه ویزا، تمکن مالی و شرایط جاب آفر آلمان بدون مدرک زبان بررسی شوند.

جاب آفر آلمان
جاب آفر آلمان

جاب آفر آلمان چیست

همانطور که گفته شد جاب آفر آلمان (job offer) یک پیشنهاد شغلی رسمی از کارفرمایی در کشور آلمان صادر شده است. اما نکات مهم جاب آفر آلمان چیست؟ یک جاب آفر آلمانی به طور معمول شامل اطلاعاتی مثل توضیحات فرصت شغلی ارایه شده، وظایف نیروی کار، ساعات کاری، حقوق و مزایا و سایر قوانین و نکات مرتبط است.

پیش تاییدیه جاب آفر آلمان چیست؟

یکی از مهم ترین مدارکی که در فرآیند دریافت ویزای جاب آفر آلمان و اوسبیلدونگ (Ausbildung) و دوال اشتودیوم (duale Ausbildung – آسبیلدونگ های دوگانه) که در کشور آلمان برای آن ها حقوق پرداخت می شود «پیش تاییدیه» است. به طور کلی پیش تاییدیه ها از دو مرجع زیر صادر می شوند:

  1. پیش تاییدیه اداره کار آلمان
  2. پیش تاییدیه اداره اطباع خارجه آلمان

لیست مشاغل جاب آفر آلمان

برای مشاهده لیست مشاغل جاب آفر آلمان می توانید از گزینه Kostenfreier Download در صفحه زیر استفاده نمایید.

https://www.bibb.de/dienst/publikationen/de/19128

جاب آفر آلمان بدون مدرک زبان

برای بسیاری از فرصت های شغلی در آلمان، زبان کاری آلمانی است. البته در برخی موارد می توان با تسلط کافی به زبان انگلیسی مشغول به کار شد. اما اینکه الزامی به تسلط به زبان آلمانی وجود دارد یا نه و اینکه چه مدرک زبانی باید برای دریافت جاب آفر ارایه شود، بستگی به نوع کار و کارفرما آن دارد.  در برخی از موقعیت شغلی امکان صدور جاب آفر آلمان بدون مدرک زبان وجود دارد. اما نباید فراموش کرد عدم آشنایی با زبان آلمانی شرایط زندگی در این کشور را دشوارتر می کند.

هزینه ویزای جاب آفر آلمان

از آنجایی که دریافت کننده جاب آفر آلمان در از ابتدای حضور در آلمان حقوق دریافت می کند، در مقایسه با سایر انوع ویزای مثل تحصیل در آلمان و … که ممکن است نیاز به ارایه تمکن مالی باشد، هزینه ویزای جاب آفر آلمان و مهاجرت از این طریق بسیار کمتر است.

ویزای همراه در جاب آفر آلمان

افراد متاهل و دارای فرزند می توانند در صورت برخورداری از شرایط از ابتدا به همراه خانواده برای مهاجرت و کار در آلمان اقدام نمایند.

صفر تا صد جاب آفر آلمان

به طور کلی مراحل مربوط به پیدا کردن شغل آلمانی در خارج از کشور انجام می شود. پس از یافتن کارفرما و انجام مذاکرات لازم، قرارداد کاری توسط متقاضی امضاء شده و پس از آن برای دریافت ویزای جاب آفر آلمان درخواست داده می شود.

  • جاب آفر آلمان به صورت صفر تا صد عبارت است از:
  • پیدا کردن جاب آفر
  • ارسال درخواست (اغلب به صورت کتبی و از طریق پست یا ایمیل)
  • پیش تاییدیه
  • درخواست ویزا
جاب آفر آلمان چیست
جاب آفر آلمان چیست

شرایط درخواست جاب آفر آلمان

آماده کردن یک درخواست شغلی مناسب، بسیار بسیار مهم است. درخواست های جاب آفر به طور معمول به زبان آلمانی نوشته می شوند. هدف از نوشتن درخواست، این است که مهارت ها و تجارب کاری به طور خلاصه و مفید به گونه ای بیان شوند که کارفرما متقاضی را به عنوان گزینه ای مناسب برای شغل معرفی شده انتخاب کند.

یک درخواست مناسب برای جاب آفر آلمان شامل بخش زیر است:

  • مقدمه: مقدمه درخواست جاب آفر از نظر تعداد کلمات بیش از یک صفحه است. در مقدمه تجارب و ویژگی های فردی معرفی شده و توضیح می دهید که چرا شما گزینه مناسبی برای این فرصت شغلی هستند.
  • رزومه و CV با تاریخ های مشخص و امضا شده
  • مدارک تحصیلی و یا کاری.
  • سایر مدارک متقاضی که مرتبط با شغل موردنظر است

اگر مراجع صادر کننده مدارک کاری و تحصیلی خارج از آلمان هستند، ابتدا باید به زبان آلمانی ترجمه شوند.

جاب آفر یعنی چی

پیشنهاد شغلی که از طرف کارفرما یا شرکت آلمان به یک فرد از کشورهای دیگر ارائه می‌ شود، به عنوان «جاب آفر آلمان» شناخته می‌ شود. ویزای کاری معروف آلمان که «بلو کارت آلمان» نامیده می شود به افراد با سطح مهارت و تحصیلات مناسب ارائه می‌ شود. برای دریافت بلوکارت، متقاضیان باید از شرایط مهارتی و تحصیلات معینی برخوردار باشند.

تفاوت جاب آفر آلمان و بلو کارت

در جدول زیر برخی از اصلی ترین تفاوت جاب آفر آلمان و بلو کارت از نظر حقوق و مزایا، شرایط دریافت اقامت دائم آلمان و امکان اقدام برای ویزای پیوست همزمان برای افراد خانواده ارایه شده است.

تفاوت جاب آفر بلوکارت
حقوق و مزایا حقوق پایه و بیمه‌ اجتماعی حقوق و مزایای بالاتر
دریافت اقامت دائم آلمان  در حدود 4 تا 5 سال ۲۱ ماه با زبان آلمانی و ۳۳ ماه با زبان انگلیسی
امکان اقدام برای ویزای پیوست همزمان برای افراد خانواده ندارد دارد

 

سایت های جاب آفر آلمان
سایت های جاب آفر آلمان

سایت های جاب آفر آلمان

یکی از سایت هایی که برای یافتن می توانید از آن استفاده کنید سایت www.jobsingermany.net است. یکی از وظایف اصلی سرویس کاریابی دولتی آلمان (Arbeitsagentur und Jobcenter) تامین سریع نیروی کار به منظور مقابله با بیکاری است. البته بدیهی است که متقاضیان و مشاغل باید تا حد ممکن با یکدیگر مطابقت داشته باشند.

در ادامه سایت هایی معرفی شده اند که می توانید برای مشاهده فرصت های کاری در بازار کار در آلمان استفاده نمایید. ممکن است امکان دریافت جاب آفر از آن ها نیز وجود داشته باشد. متقاضیان باید در استفاد از این سایت ها و انتخاب کارفرما دقت کامل داشته و تمامی موارد مهم را در نظر قرار دهند.

شرایط سنی جاب آفر آلمان

شرایط سنی جاب آفر آلمان دارای محدودیت خاصی نیست. در حال حاضر از اول ژانویه 2024 برای تمامی متقاضیان جاب آفر آلمان که دارای 45 سال و بیشتر هستند، حداقل حقوق ناخالص سالانه حداقل 49830 یورو (4152.50 یورو ناخالص در ماه) برای مهاجرت کاری مورد نیاز است.

تمکن مالی جاب آفر آلمان

به طور کلی برای دریافت جاب آفر آلمان نیازی به ارایه تمکن مالی نیست. اما در ادامه آنچه در بخش شرایط سنی جاب آفر آلمان گفته شد اگر سن فردی بیش از 45 سال باشد و میزان حقوق جاب آفر دریافت شده کمتر از سالانه حداقل 49830 یورو است باید تمکن مالی ارایه شود. مبلغ این تمکن مالی براساس هزینه هایی که فرد باید آن ها را پرداخت کند در نظر گرفته می شود.

مدارک اصلی دریافت جاب آفر آلمان

  1. پاسپورت معتبر
  2. عکس
  3. فرم های تکمیل شده
  4. قرارداد کاری با کارفرمای آلمانی (درآمد، ساعات کاری، زمان شروع فعالیت، شماره ثبت شرکت، اطلاعات تماس شرکت و…)
  5. نامه اداره کار آلمان شامل مشخصات شغل ارایه شده
  6. مدرک زبان (آلمانی/انگلیسی)
  7. تاییدیه کارفرما مبنی بر کافی بودن سطح زبان متقاضی متناسب با جاب آفر ارایه شده
  8. مدارک تحصیلی
  9. تاییدیه های آلمانی مدارک تحصیلی (anabin, ZAB, anerkennung)
  10. گواهی سوابق کاری
  11. بیمه مسافرتی
  12. هزینه بررسی پرونده جاب آفر آلمان

 

 

پرسش های رایج درباره جاب آفر آلمان

آیا جاب آفر آلمان همان بلو کارت است؟

منظور از جاب آفر آلمان یک پیشنهاد شغلی‌ است که از طرف کارفرمای آلمانی به یک فرد خارجی داده می شود. بلو کارت آلمان یک از نوع ویزای کاری‌ در این کشور است. متقاضیان دریافت بلوکارت باید داری سطح مهارتی و تحصیلات قابل قبولی باشند. سایر تفاوت های جاب آفر و بلو کارت آلمان در متن توضیح داده شده است.

 

‫4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا