مهندسی در ترکیه راهنمای جامع✔️ هزینه اپلای و بهترین رشته ها، حقوق مهندسی در ترکیه

سیستم آموزشی ترکیه در سال های اخیر سرمایه گذاری های قابل توجهی بر روی رشته ها و علوم مهندسی در ترکیه داشته است. دانشگاه های کشور ترکیه طیف بسیار وسیعی از رشته های مهندسی از جمله مهندسی کامپیوتر، مهندسی پزشکی، مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی برق، مهندسی نساجی، مهندسی شیمی و… را ارایه می کنند.

مهندسی در ترکیه
مهندسی در ترکیه

گسترش زیرساخت های مهندسی در ترکیه موجب شده است تا صنایع این کشور پیشرفت قابل توجهی در سال های اخیر داشته باشند؛ به همین دلیل تعداد علاقه مندان به تحصیل و فعالیت در رشته های مهندسی در ترکیه نیز افزایش چشمگیری داشته است. تحصیل در دانشگاه های فنی مهندسی ترکیه فرصتی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند در کنار یادیگری مباحث تئوری، از تجهیزات مدرن آموزشی نیز بهره مند شوند.

تحصیل مهندسی در ترکیه

یکی از ویژگی های مهم تحصیل مهندسی در آلمان امکان برخورداری از شرایط تحصیل رایگان در دانشگاه های ترکیه برای دانشجویان بین‌ المللی است. تنوع دانشگاه های ترکیه در مقاطع مختلف تحصیلی نیز ویژگی مثبت دیگر تحصیل مهندسی در ترکیه است.

بهترین رشته های مهندسی در ترکیه

برخی از رشته های محبوب که به عنوان بهترین رشته های مهندسی در ترکیه شناخته می شوند عبارتند از:

  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی عمران
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی برق
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی نساجی
  • مهندسی پزشکی

 

مهندسی کامپیوتر در ترکیه

از جمله مزایای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر در ترکیه به طور خاص: وجود آزمایشگاه ها و تجهیزات مدرن است که پاسخگوی نیاز دانشجویان بین المللی در آموزش های عملی ایشان هستند.

مهندسی کامپیوتر در ترکیه
مهندسی کامپیوتر در ترکیه

حقوق مهندسی کامپیوتر در ترکیه

به طور میانگین حقوق یک مهندس کامپیوتر در استانبول ترکیه 11500 TRY در ماه است. حداقل بازه درآمدی مهندس کامپیوتر در کشور ترکیه براساس اطلاعات سایت glassdoor 5000 لیر و حداکثر آن 20000 لیر در ماه اعلام شده است.

 

مهندسی عمران در ترکیه

در مقایسه با بسیاری از کشورهای غربی، هزینه تحصیل در رشته مهندسی عمران ترکیه بسیار مقرون به صرفه است. هزینه پایین برای تحصیل دانشجویان بین المللی یک مزیت مهم در افزایش محبوبیت تحصیل در ترکیه است.

مهندسی عمران در ترکیه
مهندسی عمران در ترکیه

حقوق مهندسی عمران در ترکیه

متوسط ​​حقوق ناخالص یک مهندس عمران در ترکیه 513.294 لیر در سال یا معادل آن ساعتی 247 لیر است. براساس آمار ارایه شده توسط سایت salaryexpert یک مهندس عمران در ترکیه که در سطح مقدماتی و دارای 1 تا 3 سال تجربه است به طور متوسط ​​366.961 ₺ حقوق دریافت می کند. همچنین مهندسان عمران سطح ارشد در ترکیه که بیشتر از 8 سال تجربه دارند به طور متوسط ​​645.492 ₺ درآمد دارند.

 

مهندسی صنایع در ترکیه

تلاش چشمگیر ترکیه در سال های اخیر برای دستیابی به تکنولوژی روز در زمینه های گوناگون از عوامل افزایش تعداد دانشجویان مهندسی صنایع در ترکیه است. امکان فعالیت در صنایع مختلف و فرصت های شغلی بسیاری از دانشجویان بین المللی را متقاعد می کند که به دنبال دریافت اقامت دانشجویی ترکیه برای رشته مهندسی صنایع در ترکیه باشند.

حقوق مهندسی صنایع در ترکیه
حقوق مهندسی صنایع در ترکیه

حقوق مهندسی صنایع در ترکیه

حقوق یک مهندس صنایع در ترکیه ماهیانه به طور میانگین TRY 7,440 لیر کشور ترکیه است. با توجه به ارقام ارایه شده در سایت glassdoor، حداقل بازه درآمدی مهندس صنایع در ترکیه 5000 لیر و حداکثر آن 14000 لیر در ماه است.

 

مهندسی برق در ترکیه

به طور کلی در سال های اخیر استخدام مهندسان برق و الکترونیک در ترکیه و سایر کشورهای جهان همواره بخش مهمی از بازار کار بوده است. حقوق و دستمزد یک مهندس برق در ترکیه برگرفته از عواملی مثل به شهر و محل فعالیت، سطح تحصیلات، تجربه کاری و سمت او متفاوت است.

حقوق مهندسی برق در ترکیه
حقوق مهندسی برق در ترکیه

حقوق مهندسی برق در ترکیه

متوسط ​​حقوق ناخالص یک مهندس برق در ترکیه سالیانه 691.482 لیر است. معادل این میزان حقوق به طور ساعتی 332 لیر است. طبق اطلاعاتی که در سایت salaryexpert ارایه شده است یک مهندس برق در ترکیه که در سطح مقدماتی و دارای 1 تا 3 سال تجربه است به طور متوسط 490.071 ₺ حقوق دریافت می کند. درآمد مهندسین برق در سطح ارشد در ترکیه که بیشتر از 8 سال تجربه دارند به طور متوسط 870.999 ₺ است.

 

مهندسی شیمی در ترکیه

موقعیت های شغلی مهندسی شیمی در ترکیه به دلیل گسترش کاربردهای علم شیمی در زمینه های مختلف به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از پرتقاضاترین رشته های درخواست ویزای دانشجویی ترکیه هستند. یک فارغ التحصیل کالج در ترکیه می تواند درآمد خوبی در رشته مهندسی شیمی در ترکیه داشته باشد.

مهندسی شیمی در ترکیه
مهندسی شیمی در ترکیه

حقوق مهندسی شیمی در ترکیه

متوسط حقوق برای مهندسی شیمی در ترکیه ماهیانه مبلغ 17511 TRY لیر است. براساس اطلاعات اعلام شده در سایت Glassdoor درآمد مهندسی شیمی در ترکیه در هر ماه در بازه ای بین 10000 لیر تا 15000 لیر قرار دارد.

 

مهندسی نساجی در ترکیه

اگر علاقه مند به تحصیل در رشته مهندسی نساجی هستید، ترکیه می تواند گزینه مناسب برای شما باشد. از آنجایی که ترکیه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان منسوجات است، مهندسی نساجی در ترکیه می تواند فرصت های شغلی قابل توجهی را برای فارغ التحصیلان این رشته فراهم کند.

مهندسی نساجی در ترکیه
مهندسی نساجی در ترکیه

حقوق مهندسی نساجی در ترکیه

متوسط دستمزد ناخالص مهندس نساجی در ترکیه 369.786 ₺ (لیر ترکیه) است. معادل نرخ ساعتی این میزان حقوق با 178 ₺ برابر است. در سایت salaryexpert اعلام شده است که یک مهندس نساجی در ترکیه که سطح مقدماتی که 1-3 سال تجربه دارد در هر سال به طور متوسط 295.646 ₺ حقوق دریافت می کند. حقوق مهندسین نساجی در ترکیه که در سطح ارشد و دارای 8+ سال تجربه هستند نیز به طور متوسط سالیانه 437.557 ₺ است.

حقوق مهندسی نساجی در ترکیه
حقوق مهندسی نساجی در ترکیه

مهندسی پزشکی در ترکیه

مهندسی پزشکی در ترکیه در دانشگاه های این کشور اغلب به صورت یک برنامه تحقیقاتی  چند رشته ای ارایه می شود. به طور کلی رشته مهندسی پزشکی به توسعه فناوری ها در ارتباط با علوم پزشکی و بهداشت، علوم پایه و سایر زمینه های مهندسی مرتبط است.

مهندسی پزشکی در ترکیه
مهندسی پزشکی در ترکیه

حقوق مهندسی پزشکی در ترکیه

درآمد یک مهندس پزشکی در ترکیه چقدر است؟ متوسط ​​حقوق یک مهندس پزشکی (Biomedical Engineer) در استانبول ترکیه از 3000 لیر تا 7000 لیر در ماه است. این آمار از Glassdoor گرفته شده شده است.

 

پرسش های رایج درباره مهندسی در ترکیه

بهترین رشته های مهندسی در ترکیه چه رشته هایی هستند؟

مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران، مهندسی صنایع، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی نساجی و مهندسی پزشکی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا