راهنمای جامع مهاجرت کادر درمان در آلمان ✔️ حقوق، شرایط استخدام و شرح وظایف کادردرمان آلمانی

با افزایش قایل توجه میانگین سنی شهروندانی آلمان، چشم انداز شغلی مطلوبی برای کادر درمان در آلمان در این کشور ایجاد کرده است. بسیاری از افرادی که در حال حاضر به عنوان کادر درمان در آلمان مشغول به فعالیت هستند از کشورهای دیگر به آبمان نقل مکان کرده اند. به طور کلی می توان گفت مراحل مهاجرت برای کادر درمان در آلمان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی و همچنین کانادا و ایالات متحده راحت تر انجام می شود.

کادر درمان در آلمان
کادر درمان در آلمان

استخدام کادر درمان در آلمان

مشاغل مرتبط با بخش مراقبت های بهداشتی در آلمان و فرصت های شغلی موجود در آن باعث شده است که استخدام کادر درمان در آلمان علاقه مندان زیادی داشته باشد. عناوین شغلی که در لیست های درخواست نیرو و استخدام کادر درمان در آلمان ارایه می شوند تنها محدود به پزشکی یا پرستاری نشده و هوش بری، اتاق عمل، بینایی سنجی، بهداشت عمومی، پیراپزشکی و … را نیز شامل می شود. نکته مهم این است که روند استخدام کادر درمان در آلمان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مانند سوئد و دانمارک و… به طور کلی ساده تر است.

وکیل مهاجرتی کادر درمان در آلمان

برای کسب اطلاعات تکمیلی درباره حقوق، شرایط استخدام و شرح وظایف و وکیل مهاجرتی کادر درمان در آلمان می توانید با دپارتمان تخصصی مهاجرت و کار در آلمان کارینا تماس بگیرید. آدرس و شماره تماس موسسه مهاجرتی کارینا در تهران به این صورت است: خیابان مطهری، جنب هتل بزرگ تهران، خیابان منصور، پلاک ۷۷ طبقه سوم، واحد ۱. کارشناسان هولدینگ کارینا همچنین از طریق شماره تلفن 02188726561 پاسخگوی شما عزیزان هستند.

 

تحصیل کادر درمان در آلمان

بررسی و اطلاع از رتبه بندی دانشگاه آلمان یکی از اقدامات مهم برای تحصیل داروسازی در آلمان است. سایت QS World University Rankings هر ساله دانشگاه های آلمان را براساس فاکتورهای مختلفی رتبه بندی می کند. برای مشاهده رتبه بندی سال 2024 دانشگاه هایی که رشته های Pharmacy & Pharmacology را در آلمان ارایه می کنند می توانید از لینک زیر استفاده نمایید.

https://www.topuniversities.com/university-subject-rankings/pharmacy-pharmacology

حقوق و درآمد کادر درمان در آلمان

درامد کادر درمان در آلمان براساس نوع شغل، سابقه کار، سطح مهارت و تحصیلات متغیر است. برای مثال درآمد یک پزشک به عنوان نمونه ای از حقوق کادر درمان در آلمان به طور متوسط حدود 49000 یورو است. حداقل حقوق کادر درمان در آلمان برای پرستاران 1800 یورو است.

مهاجرت پیراپزشکان به آلمان

پیراپزشکی یا Allied health professions که به اختصار AHP نامیده می شود یکی از گروه های شغلی مرتبط با کادر درمان در آلمان است. خدمات مهاجرتی موسسه کارینا تنها محدود به پزشکان و پرستاران نشده و پلن های مهاجرت پیراپزشکان به آلمان نیر برای متقاضیان محترم ارایه می شود. خدمات مهاجرت پیراپزشکان به آلمان و فعالان حوزه کادر درمانی بسیار متنوع است و شامل فیزیوتراپیست ها، داروسازان، رادیوگراف ها، تکنسین های آزمایشگاه های پزشکی، دستیاران پزشکی، مدیران مراقبت های بهداشتی، مددکاران اجتماعی، متخصصین تغذیه، کاردرمانگران، گفتار درمانگران، روانشناسان، تکنسین های پزشکی و اورژانس … است.

شرح وظایف کادر درمان در آلمان چیست

شرح وظایف کادر درمان در آلمان متناسب با بیمارستان یا مرکز درمانی است که جاب آفر آلمان توسط آن ارایه شده است. بر این اساس می توان گفت که شرح وظایف یک عضو کادر درمانی در آلمان در صورتی که در nursing home یا care home مشغول فعالیت شود در مقایسه با بیمارستان ها و کلینیک های آلمان متفاوت خواهد بود. همچنین میزان تجربه و سابقه کار نیز در تعیین شرح وظایف کادر درمان در آلمان تاثیرگذار هستند.

رشته بهداشت عمومی در آلمان

بخشی از زمینه های فعالیت کادر درمان در آلمان مربوط به شاخه های Public health ،Epidemiology ،Global health ،Public Health Healthcare Administration ،Health Policy و بهداشت عمومی یا پابلیک هلث (Public Health) می شود. رشته بهداشت عمومی در آلمان در مقطع دکتری نیز ارایه می شود. تحصیل در آلمان در مقطع PhD رشته بهداشت عمومی می تواند به دو صورت individual و program انجام شود. در حالت individual و فردی، تمرکز اولیه بر تحقیق برای پایان نامه است و دانشجو به صورت فردی و مستقل پروژه تحقیقاتی خود را با راهنمایی سوپروایزر خود آغاز کرده و ادامه می دهد. در حالت پروگرم، شامل جلسات ماهانه به نام بلاک های دکترا یا phd block است. در طول این جلسات، شرکت کنندگان در مورد جنبه های مختلف پروژه های خود بحث می کنند و میزان پیشرفت آنها را بررسی می شود. شایان ذکر است که این جلسات اغلب به زبان آلمانی برگزار می شوند.

حقوق کادر درمان در آلمان
حقوق کادر درمان در آلمان

درآمد بینایی سنجی در آلمان

در ادامه بررسی میزان حقوق و درآمد کادر درمان در آلمان متوسط دستمزد ناخالص اپتومتریست و بینایی سنجی در آلمان 86.184 یورو یا معادل نرخ ساعتی 41 یورو است. یک اپتومتریست در آلمان در سطح مقدماتی (1 تا 3 سال تجربه) به طور متوسط 59.182 یورو حقوق دریافت می کند. درآمد بینایی سنجی در آلمان برای یک اپتومتریست سطح ارشد (8 سال سابقه تجربه) به طور متوسط 110.035 یورو است.

 

 

پرسش های رایج درباره کادر درمان در آلمان

حقوق کادر درمان در آلمان چقدر است؟

میزان حقوق پزشکان و پرستاران به عنوان دو نمونه از کادر درمان در آلمان به طور متوسط حدود 49000 یورو در سال و حداقل 1800 یورو در ماه است. درآمد برخی دیگر ازگروه های کادر درمان در آلمان در سایر حوزه ها نیز در مقاله ارایه شده است.

شرایط مهاجرت پیراپزشکان به آلمان چیست؟

شرایط مهاجرت پیراپزشکان براساس نوع شغل، سابقه کار، سطح مهارت و تحصیلات متغیر است. برای کسب اطلاعات کاملتر می توانید بخش مهاجرت پیراپزشکان به آلمان را در مقاله ارایه شده مطالعه نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا