بورسیه تحصیلی انگلیس فول فاند | چگونه بورسیه تحصیلی انگلستان بگیریم

این مطلب شامل نکات مرتبط برای موفقیت در بورسیه تحصیلی انگلیس برای مقاطع تحصیلی و رشته های مختلف است. به طور کلی برای اخذ یک بورسیه تحصیلی انگلستان فول فاند، معدل، ریزنمرات، رزومه تحصیلی و نمره خوب در آزمون زبان اهمیت ویژه ای دارند.

فهرست عناوین

بورسیه تحصیلی انگلیس
بورسیه تحصیلی انگلیس

چگونه بورسیه تحصیلی انگلیس بگیریم

اگر شما نیز به دنبال یافتن پاسخی برای این سوال هستید که چگونه بورسیه تحصیلی انگلیس بگیریم توصیه می کنیم ادامه این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله سعی شده است تا یک راهنمای کامل برای موفقیت در بورسیه تحصیلی انگلیس ارایه شود. برای مثال نکات مرتبط با بورسیه های دانشگاهی و دولتی مثل بورسیه چونینگ انگلستان و بورسیه کشورهای مشترک المنافع که دو مورد از بورسیه های فول فاند در کشور انگستان هستند. پس اگر قصد مهاجرت و تحصیل در انگلیس و مهاجرت تحصیلی به انگلیس دارید در پایان این مقاله پاسخ بسیاری از پرسش های مرتبط با بورسیه های فول فاند تحصیل در انگلستان را خواهید یافت.

 

بورسیه تحصیل در انگلستان

هدف اصلی از ارایه یک بورسیه تحصیل در انگلستان کمک به کاهش هزینه هایی است که یک فرد برای تحصیل در این کشور باید آن ها را پرداخت کند. به طور کلی می توان انواع بورسیه تحصیلی انگلیس را به دو گروه زیر تقسیم نمود:

  1. بورسیه تحصیلی دولتی
  2. بورسیه تحصیلی غیردولتی

یک متقاضی استفاده از بورسیه تحصیلی با توجه به شرایط خود و کشوری که از آن به انگلیس سفر کرده است می تواند از بورسیه های معرفی شده استفاده نماید.

 

بورسیه فول فاند دانشگاه های انگلیس
بورسیه فول فاند دانشگاه های انگلیس

بورسیه فول فاند دانشگاه های انگلیس

یکی از شناخته شده ترین بورسیه فول فاند دانشگاه های انگلیس بورسیه چونینگ است. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این بورسیه تحصیلی انگلیس هستد مطالعه مطلب زیر را به شما پیشنهاد می کنیم.

آموزش مرحله به مرحله ثبت نام رایگان بورسیه چونینگ انگلستان در سال 2023 و 24

بورسیه چونینگ انگلستان برای ایرانیان

همچنین در صورت تمایل می توانید به سایت بورسیه به نشانی www.chevening.org مراجعه نمایید. در سال های 2017 و 2018 تعداد متقضایان 65000 بوده است که با درخواست 1650 نفز از آن ها موافقت شده است.

 

بورسیه تحصیلی زیر 18 سال انگلستان

یکی از نکات قانونی برای تحصیل افراد زیر 18 در انگلستان نیاز به رضایت کتبی والدین یا قیم فرد دانش آموز است. اگر به دنبال بورسیه تحصیلی زیر 18 سال انگلیس هستید و دارای شرایط لازم مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت این کشور هستید در این بخش، برخی از بهترین بورسیه های تحصیلی انگلستان برای افراد زیر 18 سال را معرفی کرده ایم.

در اغلب موارد، مدارس بورسیه تحصیلی انگلیس زیر 18 سال خود را بر اساس نتایج آزمون ورودی خود مشخص می کنند. پس از بررسی نتایج، بورسیه ها به افرادی تعلق می گیرند که بالاترین امتیاز را کسب کرده باشند. همچنین ممکن است از دانش آموزان خواسته شود تا برای ارزیابی واجد شرایط بودن بورسیه تحصیلی موردنظر در یک آزمون جداگانه نیز شرکت کنند.

بورسیه تحصیلی انگلستان در مقطع دبیرستان

همانطور که گفته شد به طور معمول، بورسیه تحصیلی انگلستان در مقطع دبیرستان با توجه به نتایج آزمون ورودی است که خود مدارس آن ها را برگزار می کنند. دانش آموزانی که بتوانند بالاترین امتیاز را در آزمون کسب نمایند می توانند از بورسیه تحصیلی انگلستان در مقطع دبیرستان بهره مند شوند.

 

بورسیه تحصیلی رایگان لندن انگلستان

یکی از بورسیه های تحصیلی رایگان در لندن انگلستان مربوط به دانشگاه کینگستون لندن (Kingston University London) است. مطابق آنچه توسط این دانشگاه اعلام شده است در ژانویه سال 2024 برای دانشجویانی که به تازگی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه کینگستون لندن ثبت نام کرده اند تعدادی بورسیه تحصیلی ارایه می شود. ارزش این بورسیه ها در حدود 5000 پوند برای سال اول تحصیل است.

بورسیه تحصیلی رایگان لندن انگلستان
بورسیه تحصیلی رایگان لندن انگلستان

بورسیه انگلستان برای ایران

بورسیه های تحصیلی در انگلستان را می توان به سه حالت کلی تقسیم نمود:

  1. بورسیه هایی که تنها از کشورهای مشخصی می توان برای آن ها اقدام نمود. ممکن است دانشگاهی اعلام کند که یکی از شرایط بورسیه اعلام شده داشتن ملیت کشورهای خاورمیانه است. به این ترتیب می توان آن را به عنوان بورسیه انگلستان برای ایران در نظر گرفت.
  2. گروه دوم از بورسیه ها، براساس شرایط دانشجویان و ویژگی هایی مثل معدل، ریزنمرات، نمره بالای آیتلس یا تافل، مقالات،  سوابق علمی و … است.
  3. گروه سوم بورسیه هایی هستند که اقدام برای آن ها نیازمند ارایه یک پروپوزال یا طرح تحقیقاتی براساس نیازمندی های ارایه شده در اطلاعیه بورسیه است.
    از آنجاییکه پشتیبان مالی این گروه از بورسیه های تحصیلی انگلیس، دانشگاه ها یا شرکت های مرتبط با صنعت هستند، اغلب موضوع و چالشی تخصصی در آن ها مطرح می شود.

 

بورسیه فول فاند انگلستان

بورسیه تحصیلی کشورهای مشترک‌ المنافع انگلستان (Commonwealth Scholarship and Fellowship Plan) که به اختصار CSFP نامیده می شوند یک بورسیه فول فاند انگلستان است. این بورسیه برای شهروندان کشورهای مشترک المنافع و افراد تحت حمایت بریتانیا است که به طور دائم در یکی از کشورهای مشترک المنافع به غیر از بریتانیا اقامت دارند. در حال حاضر 56 کشوراز قاره های آفریقا، آسیا، آمریکا، اروپا و اقیانوس آرام، اعضای مشترک المنافع را تشکیل می دهند.

 

لیست اسامی کشورهای افریقایی بورسیه تحصیلی کشورهای مشترک المنافع انگلیس

    1. Botswana
    2. Cameroon
    3. Gabon
    4. Gambia
    5. Ghana
    6. Kenya
    7. Kingdom of Eswatini
    8. Lesotho
    9. Malawi
    10. Mauritius
    11. Mozambique
    12. Namibia
    13. Nigeria
    14. Rwanda
    15. Seychelles
    16. Sierra Leone
    17. South Africa
    18. Togo
    19. Uganda
    20. United Republic of Tanzania
    21. Zambia

لیست اسامی کشورهای آسیایی بورسیه تحصیلی کشورهای مشترک المنافع انگلیس

  1. Bangladesh
  2. Brunei Darussalam
  3. India
  4. Malaysia
  5. Maldives
  6. Pakistan
  7. Singapore
  8. Sri Lanka

لیست اسامی کشورهای کارائیب و قاره آمریکا بورسیه تحصیلی کشورهای مشترک المنافع انگلیس

  1. Antigua and Barbuda
  2. Bahamas
  3. Barbados
  4. Belize
  5. Canada
  6. Dominica
  7. Grenada
  8. Guyana
  9. Jamaica
  10. Saint Lucia
  11. St Kitts and Nevis
  12. St Vincent and The Grenadines
  13. Trinidad and Tobago

لیست اسامی کشورهای اروپایی بورسیه تحصیلی کشورهای مشترک المنافع انگلیس

  1. Cyprus
  2. Malta
  3. United Kingdom

لیست اسامی کشورهای منطقه اقیانوس آرام بورسیه تحصیلی کشورهای مشترک المنافع انگلیس

  1. Australia
  2. Fiji
  3. Kiribati
  4. Nauru
  5. New Zealand
  6. Papua New Guinea
  7. Samoa
  8. Solomon Islands
  9. Tonga
  10. Tuvalu
  11. Vanuatu

 

بورسیه تحصیل رایگان پزشکی در انگلستان

برخی از بورسیه های تحصیل در انگلستان مربوط به رشته های خاصی هستند. در این قسمت چند مورد از شناحته شده ترین بورسیه های تحصیل رایگان در انگلستان که با رشته علوم پزشکی مرتبط هستند را معرفی می کنیم.

عنوان بورسیه به فارسی عنوان بورسیه به انگلیسی نام دانشگاه ارایه دهنده بورسیه به فارسی نام دانشگاه ارایه دهنده بورسیه به انگلیسی
بورسیه های تحصیلی دانشکده پزشکی دانشگاه ایمپریال کالج لندن Imperial College London, School of Medicine دانشگاه ایمپریال کالج لندن Imperial College London
بورسیه جان آبرنتی (بارتس) The John Abernethy (Barts) Scholarships دانشگاه کوئین مری لندن Queen Mary University of London
بورسیه های تحصیلی علوم پزشکی کینگز کالج لندن King’s College London, Department of Global Health & Social Medicine کینگ کالج لندن King’s College London
بورسیه های تحصیلی دانشکده پزشکی دانشگاه کمبریج Clinical Medics and Vets Cambridge Bursary دانشگاه کمبریج University of Cambridge
بورسیه های تحصیلی دانشکده پزشکی دانشگاه ادینبورگ Internal Medicine, University of Edinburgh دانشگاه ادینبرگ University of Edinburgh

 

بورسیه تحصیل رایگان پزشکی در انگلستان
بورسیه تحصیل رایگان پزشکی در انگلستان

 

بورسیه تحصیلی انگلستان برای افغانستان

در حال حاضر امکان تحصیل در انگلستان با استفاده از بورسیه چونینگ برای شهروندان افغانستان وجود دارد. البته ممکن است امکان انجام کامل فرآیند این بورسیه برای افغان های داخل افغانستان امکان پذیر نباشد. هزینه های تحصیل واجدین شرایط توسط دولت بریتانیا تامین می شود و از دانشجویان خواسته می شود که پس از اتمام تحصیلات به کشور باز گردند.

 

کلام پایانی

بسیاری گمان می کنند که انگلستان کشوری بسیار گران برای ادامه تحصیل است و امکان اخذ بورسیه تحصیلی انگلیس غیر ممکن است. در این مطلب سعی کردیم تا با بررسی ابعاد گوناگون موضوع بورسیه تحصیلی انگلستان به شما کمک کنیم تا بدانید چگونه برای بورسیه تحصیلی انگلستان اقدام نمایید.

 

پرسش های رایج درباره بورسیه تحصیلی انگلیس

آیا امکان تحصیل رایگان با بورسیه تحصیلی در انگلستان وجود دارد؟

در مقایسه با سایر مقاصد رایج مهاجرت تحصیلی، تحصیل به صورت بورسیه تحصیلی رایگان در انگلستان مقدار چالش برانگیز است.

بورسیه های تحصیلی انگلستان به چند گروه تقسیم می شوند؟

بورسیه تحصیلی انگلستان برای دانشجویان بین‌المللی به دو گروه کلی دولتی و دانشگاهی تقسیم می شوند.

️ آیا امکان تحصیل رایگان در انگلیس فراهم است؟

بله. برخی از بورسیه های تحصیلی انگلستان فول فاند هستند و شامل هزینه های زندگی و شهریه دانشگاه می شوند.

️ آیا بورسیه تحصیلی انگلیس ۲۰۲۴ – ۲۰۲۵ برای مدارس و افراد زیر 18 سال هم هست؟

بله. برخی از بورسیه های تحصیلی انگلیس به طور خاص مربوط به مدارس و دانش آموزان زیر 18 سال دبیرستانی هستند.

آیا امکان ماندن و اقامت دائم با بورسیه تحصیلی در انگلستان وجود دارد؟

خیر، ویزای تحصیلی پس از اتمام تحصیل باطل می شود و باید برای ویزای مرتبط با پایان بورس تحصیلی اقدام نمود.

چه بورسیه‌ هایی برای تحصیل در انگلستان وجود دارد؟

دو مورد از شناخته شدن ترین بورسیه های تحصیل در انگلستان بورسیه چونینگ Chevening و بورسیه کشورهای مشترک‌ المنافع CSFP هستند.

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام
    من تو سایت بورسیه انگلیس نی نی سایت که سرچ کردم
    خیلی راجع به بورسیه تحصیلی انگلیس خوب نمیگن و میگن که وضعیت انگلیس الان خوب نیست.
    بهتره برای کشورهای دیگه ااقدام کنم.

    شما مشاورتون رایگان هست؟ تلفنی هم میشه مشاوره بگیرم برای بورسیه های تحصیل تو انگلستان؟؟

    تشکر

  2. اینجوری که من متوجه شدم درمورد مفهوم بورسیه تحصیلی در انگلستان سه تا تعریف کلی وجود داره
    1. بورسیه تحصیلی
    که یعنی مثلا یک شرکت یا سازمان یا … یا حتی خود دانشگاه محل تحصیل به نوعی روی فرد سرمایه گذاری میکنه و هزینه تحصیل رو پرداخت میکنن

    2. فاند
    که یعنی از طرف دانشگاه یا استاد بودجه ای برای انجام تحقیقات روی یک موضوع در نظر گرفته میشه و به دانشجویی که برای اون پوزیشن انتخاب میشه پرداخت میکنن

    3. اسکولارشیپ که یه چیزی شبیه به تخفیف هست
    و اغلب دانشجوهایی که در در مقطع کارشناسی ارشد انگلیس تحصیل می کنن از اسکولارشیپ استفاده میکنن و بخشی از شهریه دانشگاه براشون با تخفیف درنظر گرفته میشه

  3. سلام
    آیا سایتی هست که بورسیه های تحصیلی در انگلستان رو به صورت کامل و منظم داشته باشه
    منظورم اینه که لیست بورسیه ها آپدیت و جامع باشه

  4. یک مزیت مهم استفاده بورسیه تحصیلی انگلیس اینه که دیگه نگران هزینه خوابگاه و دانشگاه نیستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا