جاب سیکر آلمان ✔️ شرایط ویزای جاب سیکر و جستجوی کار آلمان 2024

جاب سیکر آلمان نوعی ویزا برای اقامت قانونی کوتاه مدت در این کشور است. افرادی که به دنبال یافتن فرصت های شغلی در آلمان هستند می توانند با استفاده از ویزای جستجوی کار آلمان یا جاب سیکر آلمان (Germany Job Seeker Visa) برای مدتی محدود (اغلب تا 6 ماه) در این کشور حضور داشته باشند. در ادامه این مطلب به بررسی نکاتی مثل هزینه جاب سیکر آلمان، شرایط دریافت و اخد ویزای جاب سیکر آلمان، وقت ویزا و … می پردازیم.

جاب سیکر آلمان
جاب سیکر آلمان

 

شرایط اصلی ویزای جاب سیکر آلمان

شرایط ویزای جاب سیکر آلمان عبارت است از:

  • برخورداری از شرایط اعلام شده برای این ویزا
  • یافتن سفارت و کنسولگریدرخواست وقت ویزا
  • آماده سازی مدارک
  • پرداخت هزینه
  • ثبت درخواست ویزای جاب سیکر آلمان
  • دریافت ویزا
  • وارد شدن به آلمان

مدت زمان ویزای جاب سیکر آلمان

با استفاده از ویزای جاب سیکر متقاضیان یافتن کار در آلمان می توانند به صورت قانونی به این کشور رفته و در بازه زمانی 3 تا 6 ماه در جستجوی کار باشند. مدت زمان ویزای جاب سیکر در آلمان به طور معمول سه تا شش ماه است.

دلایل اخذ ویزای جاب سیکر آلمان

یکی از دلالیل اصلی که افراد به دنبال دریافت و اخذ ویزای جاب سیکر آلمان هستند این است که برای بعضی از شغل ها امکان دریافت جاب آفر آلمان از خارج از این کشور امکان پذیر نیست. به همین دلیل اخذ ویزای جاب سیکر آلمان در این شرایط اهمیت پیدا می کند. همچنین ممکن است در مراحلی برای از فرآیند استخدام برای یک کار در آلمان نیاز به حضور متقاضی در این کشور باشد. حضور در نمایشگاه های کار و … نیز از دیگر دلایل اخذ ویزای جاب سیکر آلمان است.

درخواست ویزای جاب سیکر آلمان

برای درخواست ویزای جاب سیکر آلمان متقاضی باید داری مدرک تحصیلی آلمانی و یا یک مدرک معادل و  معتبر از کشورهای دگیر باشد. اگر مدرک تحصیلی خود را از کشوری به غیر از آلمان دریافت کرده اید باید بررسی کنید که مدرک ارایه شده و موسسه آموزشی مرتبط با آن در در پایگاه داده رسمی آنابین (Anabin database) تایید شده است یا خیر. اگر گزینه های موردنظر شما در این لیست وجود ندارند باید مدارک را به طور رسمی از طریق “Statement of Comparability for Foreign Higher Education Qualifications” صادر شده توسط اداره مرکزی آموزش خارجی آلمان (Central Office for Foreign Education) که به طور معمول ZAB نامیده می شود، ارزیابی کنید.

هزینه جاب سیکر آلمان چقدر است؟

هزینه جاب سیکر آلمان در حال حاضر و در سال 2024 در حدود 75 یورو اعلام شده است. اکثر سفارت های آلمان از متقاضیان می خواهند که هزینه ویزا را به صورت نقدی پرداخت نمایند و در صورت نیاز آن را به واحد پول محلی خود تبدیل کنند.

هزینه جاب سیکر آلمان
هزینه جاب سیکر آلمان

لیست مدارک وقت ویزای جاب سیکر آلمان

10 مدرک اصلی برای دریافت وقت ویزای جاب سیکر آلمان عبارتند از:

  1. اپلیکیشن فرم ویزای جاب سیکر
  2. پاسپورت معتبر به همراه کپی
  3. عکس مطابق با شرایط خواسته شده
  4. گواهی مربوط به محل اقامت در آلمان
  5. تمکن مالی مربوط به توانایی پرداخت هزینه های اقامت در آلمان
  6. بیمه
  7. مدارک تحصیلی
  8. مدارک تخصصی و مهارتی مرتبط
  9. رزومه
  10. کاورلتر

 

ویزای جاب سیکر آلمان از ترکیه

برخی افراد بنا بر دلایلی ترجیح می دهند که برای درخواست ویزای جاب سیکر آلمان از ترکیه اقدام کنند. به طور کلی مدارک و شرایطی که در بخش های قبلی مطرح شدند اگر از ترکیه هم برای ویزای جاب سیکر آلمان اقدام شود باید ارایه شوند. در این شرایط علاوه بر هزینه ها باید هزینه سفر و اقامت ترکیه نیز در نظر گرفته شود.

ویزامتریک جاب سیکر آلمان

برای انجام درخواست ویزامتریک جاب سیکر آلمان در دفتر visametric تهران، نیاز است که یک وقت ملاقات در سایت ویزامتریک رزرو شود. ار جمله خدماتی که در دفتر ویزامتریک ارایه می شوند، می توان به خدمات VIP، عکسبرداری به صورت بیومتریک، تکمیل اپلیکیشن فرم، تحویل پاسپورت توسط پیک، سرویس اطلاع رسانی از طریق تلفن، SMS، ایمیل، کپی و پرینت است.

ویزای جاب سیکر آلمان 2023

ویزای جاب سیکر آلمان ۲۰۲۳  آخرین به روز رسانی بخش براساس اطلاعات ارایه شده در 02 فوریه 2020 است. از 02 فوریه 2020، هزینه ویزای شینگن 80 یورو بوده است که باید پس از ارسال پرداخت شود. هزینه national visas از اول سپتامبر 2017 به 75 یورو افزایش یافته است. اما درمورد ویزاهای شینگن کاهش هزینه یا حدف کامل هزینه آن در مواردی خاص را امکان پذیر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر علاوه بر امکان دریافت مشاوره از موسسه مهاجرتی کارینا می توانید از لینک های زیر نیز استفاده نمایید:

 

پرسش های رایج درباره ویزای جاب سیکر آلمان

مدت زمان ویزای جاب سیکر آلمان چقدر است؟

مدت زمان ویزای جاب سیکر آلمان به طور معمول از 3 تا 6 ماه متغیر است.

هزینه گرفتن ویزای جاب سیکر آلمان چقدر است؟

هزینه دریافت ویزای جاب سیکر آلمان مبلغی در حدود 75 یورو اعلام شده است.

 

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا