راهنمای جامع دندانپزشکی در آلمان ✔️ هزینه ها، معادل سازی مدرک، آزمون زبان و درآمد دندانپزشک آلمانی

تحصیل در رشته دندانپزشکی در آلمان یکی از گزینه های محبوب برای ادامه تحصیل دانشجویان بین المللی رشته های علوم پزشکی و مدیکال ساینس است. ارایه زیرساخت های منحصربفرد در آموزشی عالی، شرایط مساعدی را برای ادامه تحصیل در دندانپزشکی در آلمان با هزینه ای مقرون به صرفه فراهم کرده است. تخصص دندان پزشکی در آلمان، هزینه دندانپزشکی، درآمد و اوسبیلدونگ این رشته، شرایط تحصیل رایگان به زبان انگلیسی از مباحث اصلی این مقاله هستند.

دندانپزشکی در آلمان
دندانپزشکی در آلمان

تحصیل دندانپزشکی در آلمان

یکی از پرسش های رایج علاقه مندان به تحصیل دندانپزشکی در آلمان اعتبار دانشگاه های این کشور است. برای اطلاع از رتبه بندی دانشگاه های آلمان در سال 2024 که برنامه‌ های دوره های دندانپزشکی در آلمان را ارایه می‌ دهند می توانید از لینک زیر در وب‌ سایت رتبه‌بندی دانشگاه‌ های جهان QS World University Rankings استفاده نمایید.

https://www.topuniversities.com/university-subject-rankings/dentistry

تحصیل دندانپزشکی در آلمان با مدرک دیپلم

مرحله اول ترجمه مدرک دیپلم اخذ شده در کشور ایران به زبان آلمانی است. در ادامه این مدارک و ترجمه ها باید تایید و Anerkannt شود. مرحله بعدی ارسال مدارک به دانشکده های مختلف دندان پزشکی در آلمان است تا بتوان از یکی دانشگاه های آلمانی برای تحصیل در رشته دندان پزشکی پذیرش گرفت. پس از فارغ التحصیلی از کالج می توان براساس نمرات کسب شده برای ثبت نام در دانشگاه های آلمان اقدام نمود.

تخصص دندانپزشکی در آلمان

دوره های تخصص دندانپزشکی در آلمان در قالب دوره های بالینی و در کلینیک ها و بیمارستان های دانشگاهی و آموزشی آکادمیک برگزار می شود. متقاضیان تخصص دندان پزشکی در آلمان باید دارای مدرک دندانپزشکی بوده و همچنین باید مجوز درمان از مقامات پزشکی کشور خود داشته باشند. تحصیلات دندانپزشکی باید معادل تحصیلات دندانپزشکی در آلمان باشد. برای مهاجرت به برخی از ایالت های آلمان نیز باید گواهی سلامت جسمی و روانی ارایه شود.

 

اوسبیلدونگ دندانپزشکی در آلمان

اوسبیلدونگ دستیار دندانپزشکی در آلمان یکی از رشته های بسیار محبوب برای مهاجرت کاری و تحصیلی به آلمان است. ماهیت دوره های اوسبیلدونگ به گونه ای است که شرکت کنندگان در آن همزمان مشغول به تحصیل و کار هستند و حقوق دریافت می کنند. به بیان دیگر دوره های اوسبیلدونگ دندانپزشکی در آلمان دوره های کارآموزی در نظر گرفته می شوند که هدف اصلی از آن ها ارتقاء سطح مهارتی افراد است.

ساختار دوره اوسبیلدونگ دندان پزشکی آلمان

مدت زمان اوسبیلدونگ دندانپزشکی در آلمان به طور میانگین 3 سال است. مباحث تئوری این دوره ها مثل امور اداری و پذیرش بیمار در آموزشگاه و مباحث عملی در محیط های کلینیکی ارایه می شود.

  • مباحث تئوری اوسبیلدونگ دندانپزشکی در آلمان در سال اول شامل مفاهیم پایه مثل چگونگی آماده کردن اتاق درمان، ابزارهای دندان پزشکی، روش های درمان است. از فعالیت عملی کارآموزان اوسبیلدونگ در سال اول می توان به همراهی در کمک های اولیه و همچنین استریل کردن تجهیزات اشاره نمود.
  • در سال دوم اوسبیلدونگ دندان پزشکی آلمان مدیریت پرونده های بیماران، داروها و همراهی پزشک در فعالیت مرتبط آموزش داده می شود.
  • نکات مربوط به عکس برداری از دندان، پروتزهای دندان و … هم از مباحث سال سوم اوسبیلدونگ دندانپزشکی در کشور آلمان هستند.

شرایط سنی تحصیل دندانپزشکی در آلمان

حداقل مدرک برای نحصیل در دوره اوسبیلدونگ دندان پزشکی آلمان دیپلم است. از نظر شرایط سنی تحصیل دندانپزشکی در آلمان برای دوره های اوسبیلدونگ حداقل سن 18 اعلام شده است و حداکثری برای آن اعلام نشده است.

شغل دستیار دندان پزشکی در آلمان

مراکز بهداشت، مطب های دندان پزشکی، کلینیک ها از محیط هایی هستند که دستیاران دندانپزشک در آن ها مشغول به فعالیت می شوند. متوسط دستمزد ناخالص دستیار دندانپزشک در آلمان 42.215 یورو یا معادل آن ساعتی 20 یورو است. دستیار دندانپزشکی دارای 1 تا 3 سال تجربه به طور متوسط 31.694 یورو حقوق دریافت می کند. حقوق متوسط یک دستیار دندانپزشکی سطح ارشد که 8 سال سابقه تجربه داشته باشند در حدود 50.978 یورو خواهد بود.

حقوق دستیار دندانپزشک در آلمان
حقوق دستیار دندانپزشک در آلمان

درآمد دندانپزشکی در آلمان

درآمد  متوسط دندانپزشکی در آلمان به صورت ناخالص 124.518 یورو یا معادل آن ساعتی 60 یورو است. درآمد یک دندانپزشک در آلمان که 1 تا 3 سال تجربه داشته باشد به طور متوسط 85.125 یورو است. حقوق دندانپزشک سطح ارشد در آلمان و دارای 8 سال سابقه تجربهبه طور متوسط 156.189 یورو است.

درآمد دندانپزشکی در آلمان
درآمد دندانپزشکی در آلمان

تحصیل رایگان دندانپزشکی در آلمان

اغلب دوره هایی که می توان به صورت تحصیل رایگان دندانپزشکی در آلمان برای آن اقدام نمود به زبان آلمانی ارایه می شوند. همچنین ممکن است دانشگاه در فرآیند پذیرش از متقاضیان تعیین سطح زبان را انجام دهد. برای کسب اطلاعات تکمیلی درباره شرایط تحصیل رایگان در آلمان می توانید با موسسه مهاجرتی کارینا تماس بگیرید.

کالج دندان پزشکی در آلمان به آلمانی

یکی از راه های یادگیری زبان آلمانی ثبت نام در کالج های پزشکی و دندانپزشکی در آلمان است. دانشجویان این کالج ها در طول دوران تحصیل علاوه بر آموزش زبان آلمانی با برخی از مباحث مقدماتی مرتبط با دندان پزشکی نیز آشنا می شوند. به این ترتیب برای حضور در مقاطع دانشگاهی آماده می شوند.

هزینه دندانپزشکی در آلمان

هزینه کالج های خصوصی دندانپزشکی در آلمان به شهر و دوره هایی که ارایه می شود بستگی دارد. هزینه دوره های دندانپزشکی در آلمان در کالج های دولتی مبلغ زیادی نیست. از نظر طول دوران تحصیلی نیز مدت زمان آموزشی کالج های خصوصی اغلب 6 ماه و کالج های دولتی یک سال است. در این شرایط یکی از مهمترین موارد هزینه دندان پزشکی در آلمان مربوط به گرفتن ویزای تحصیلی آلمان است.

 

خواندن دندانپزشکی در آلمان

آلمان یکی از برترین مقاصد تحصیلی در جهان برای دانشجویان بین المللی است و خواندن دندانپزشکی در آلمان علاقه مندان زیادی دارد. دانشگاه‌ های معتبر با رتبه‌ های برتر در رشته دندانپزشکی، برنامه تحصیلی تخصصی دندانپزشکی و هزینه پایین تحصیل از عوامل محبوبیت تحصیل در آلمان هستند. برخی از دانشگاه های ارایه دهنده دوره های تحصیل دندانپزشکی در آلمان عبارتند از:

  • University of Marburg
  • Frankfurt University of Applied Sciences
  • Justus Liebig University Giessen
  • Witten/Herdecke University
  • Dresden International University
  • Goethe University Frankfurt
  • University of Duisburg-Essen
  • University of Greifswald
  • Heinrich Heine University Duesseldorf
  • RWTH Aachen University

دندانپزشکی در آلمان چند سال است

یک برنامه تحصیلی دندانپزشکی در آلمان که با نام پزشکی دندانپزشکی (Dental Medicine) در 11 ترم ارایه می شود. اگر هر سال را به طور متوسط 2 ترم تحصیلی در نظر گرفته شود، دندانپزشکی در آلمان در حدود 5 سال زمان می برد که جزییات آن در جدول زیر ارایه شده است. دوره معرفی شده تحت بورسیه تحصیلی DAAD به صورت تمام و به زبان انگلیسی در دانشگاه Frankfurt am Main ارایه می شود.

نام مبحث به فارسی نام مبحث به انگلیسی
ارتودنسی Orthodontics
پریودونتولوژی و لثه درمانی Periodontology
جراحی دندان Dental Surgery
پروتز Prosthetics
حفظ دندان Dental preservation
دندانپزشکی Dentistry

 

برای مشاهده اطلاعات تکمیلی این برنامه بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

https://www.daad.de/en/studying-in-germany/universities/all-degree-programmes/detail/frankfurt-university-dentistry-g5993/?hec-id=g5993

دندانپزشکی در آلمان به زبان انگلیسی

آیا تحصیل دندانپزشکی در آلمان به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟ برای کار و یا مهاجرت تحصیلی در رشته دندانپزشکی در آلمان به مدرک زبان آلمانی حداقل در سطح B2 – C1 نیاز است. در مورد شغل دندانپزشکی در آلمان واضح است که برای ایجاد ارتباط بین دندانپزشک و مراجعه کننده تسلط به زبان آلمانی بسیار مهم است.

شغل دندانپزشکی در آلمان

به طور کلی برای فعالیت در شغل دندانپزشکی در آلمان نیاز است که یک کارفرمای آلمانی درخواست کار شما را تایید کرده باشد. پس از آن مدارکی که کارفرما باید دولت آلمان ارایه کند و مدارکی نیاز است توسط متقاضی فعالیت در شغل دندانپزشکی در آلمان ارایه شود آماده شده و وقت سفارت تعیین می شود. در صورت دریافت پاسخ مثبت در پروسه ویزای کاری آلمان مرحله بعدی سفر به این کشور است.

در مرحله بعدی برای اکثر افراد، یک قرارداد کاری 5 ساله منعقد می شود. از آنجاییکه در طول 5 سال فعالیت به عنوان دندانپزشک در آلمان و اقامت قانونی در این کشور مالیات نیز پرداخت شده است واجد شرایط دریافت اقامت دائم آلمان خواهید بود. بعد از گذشت دو سال پس از آن نیز امکان درخواست پاسپورت آلمانی وجود دارد.

احتمال دارد پس از مهاجرت کاری به آلمان نیاز باشد تا یک دوره 6 ماهه را در یک مرکز آموزشی دندانپزشکی در آلمان سپری کنید. مدت زمان حضور در این دوره آموزشی می تواند براساس سوابق کاری و مدارک متقاضی متغیر باشد.

تخصص دندانپزشکی در آلمان چند سال طول میکشد

اخذ مدرک دندانپزشکی در آلمان از چهار تا شش سال طول می کشد. برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس این رشته مانند کارشناسی ارشد دندانپزشکی حداقل به دو سال طول زمان نیاز دارد.

 

معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آلمان
معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آلمان

 

معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آلمان

مرحله نخست در فرآیند معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آلمان بررسی استفاده از وب سایت آنابین به نشانی https://anabin.kmk.org است. نام رشته تحصیلی، گرایش و نام دانشگاه متقاضی معادل سازی مدرک دندان پزشکی در آلمان باید در سایت anabin وجود داشته باشد. در غیر این صورت برای معادل سازی و ارزیابی مدرک دندانپزشکی در آلمان باید از وب سایت زاب ZAB به نشانی زیر استفاده شود:

https://www.kmk.org/zab/central-office-for-foreign-education/certificate-of-equivalence.html

 

 

پرسش های رایج درباره دندانپزشکی در آلمان

آیا تحصیل در رشته دندانپزشکی در آلمان به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟

در صورتی که تحصیل در رشته دندانپزشکی در آلمان به زبان انگلیسی ارایه نشود، به مدرک زبان آلمانی حداقل در سطح B2 – C1 نیاز است.

فرآیند معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آلمان چگونه است؟

برای معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آلمان باید ابتدا به سایت anabin مراجعه کرد. در صورتی که مشخصات رشته، گرایش و دانشگاه در سایت آنبین وجود نداشت، از سایت زاب ZAB برای ارزیابی مدارک استفاده می شود.

مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی در آلمان چند سال است؟

برای اغلب دانشجویان بین المللی مدت زمان تحصیل در رشته دندانپزشکی در آلمان در 4 یا 6 سال است.

 

‫7 دیدگاه ها

  1. با سلام، برای مهاجرت یک دندانپزشک عمومی از ایران با سابقه کار بالای بیست سال به کشور آلمان حالا تحت ویزای کاری یا موارد مشابه، محدودیت سنی وجود دارد؟ آیا در سن ۵۰ سالگی محدودیت وجود دارد؟ در این سن چه روش مهاجرتی بهتر است؟ ممنون

    1. سلام
      تشکر از پیامتون.
      اگر منظورتون مهاجرت از طریق جاب آفر دندانپزشکی در آلمان هست، برای اقدام محدودیت خاصی از نظر سنی وجود ندارد. اما از تاریخ اول ژانویه سال 2024 همه متقاضیان جاب آفر آلمان که سن آن ها 45 سال و بیشتر است باید دارای حداقل حقوق ناخالص سالانه حداقل 49830 یورو (4152.50 یورو ناخالص در ماه) را در موقعیت شغلی موردنظر دریافت کنند.
      برای سایر روش های مهاجرتی می توانید تلفنی تماس بگیرید تا مشاوران کارینا مناسبترین شیوه مهاجرتی را با توجه به شرایط و درخواست های شما معرفی کنند.

  2. سلام دوستان
    من چند سال پیش که برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان نی نی سایت رو چک کرده بودم ظاهرا در مقطع های تخصص و فوق تخصص دندانپزشکی اتریش و آلمان کشورهای مناسب بودن
    هنوز هم همونجوریه؟

  3. سلام من برای اوسبیلدونگ دندانپزشکی در آلمان می خوام اقدام کنم و نیاز به راهنمایی و مشاوره دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا