کادر درمان در انگلیس ✔️ درآمد و شرح وظایف، شرایط و هزینه تحصیل کادر درمانی در انگلستان

فعالیت به عنوان کادر درمان در انگلیس، محبوبیت زیادی در سال های اخیر پیدا کرده است. شرایط اشتعال در کادر درمانی انگلیس و تحصیل در رشته های مربوط به آن از سوالات رایجی هستند که کارشناسان دپارتمان مهاجرت کاری به انگلیس مجموعه مهاجرتی کارینا در جلسات مشاوره به آن ها پاسخ می دهند. به همین دلیل و در راستای افزایش میزان رضایتمندی شما مخاطبین گرامی تمامی موضوعات مهم مربوط به کادر درمان در انگلیس در این مطلب به طور کامل و به همراه جزییات ارایه شده است.

کادر درمان در انگلیس
کادر درمان در انگلیس

مهاجرت کادر درمان به انگلیس

کادر درمان در انگلیس از جمله مشاغلی است که کشور انگلستان به آن نیاز دارد و به همین دلیل فرصت های شغلی مناسبی برای متقاضیان فعالیت در کادر درمانی این کشور فراهم شده است. برای مثال پزشکی در انگلیس، مامایی، برخی از رشته های پیراپزشکی و پرستاری در انگلیس از مشاغلی کادر درمان در انگلستان هستند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم اقداماتی که برای کار در انگلیس باید انجام شوند در مقایسه با کشورهای اروپایی مثل آلمان، سوئد، دانمارک و … راحت تر هستند. یادگیری زبان انگلیسی در طی دوران تحصیل در ایران نیز یکی دیگر از ویژگی های انتخاب انگلستان برای فعالیت به عنوان کادر درمان است.

سه مزیت کادر درمانی به انگلیس

  1. اجازه کار به صورت تمام وقت (Full Time)
  2. امکان ادامه تحصیل در کشور انگلستان
  3. امکان دریافت اقامت دائم پس از گذشت 5 سال

شرایط لازم برای دریافت ویزای کادر درمان در انگلیس

یکی از موارد مهم برای فعالیت به عنوان کادر درمان در انگلیس دارا بودن حدود سه سال سابقه کاری مرتبط است. علاوه بر سابقه کار، مدرک زبان را نیز باید برای دریافت ویزای کاری انگلیس ارایه نمود. 

حداقل نمره مدرک زبان آیلتس برای ویزای کادر درمان در انگلیس

  • پزشکی: آیتلس 7.5 (رایتینگ: حداقل نمره 7)
  • پرستاری: آیلتس 7 (رایتینگ: حداقل نمره 6.5)

معادل سازی مدرک برای کادر درمان در انگستان

پزشکان متخصصی که به دنبال کار در انگلیس هستند باید برای معادل سازی مدارک خود اقدام نمایند. این روند به این صورت است که ابتدا باید در امتحانات تئوری و عملی مربوط به تخخص خود نتیجه مناسب را کسب نمایند. سپس دو سال کار به همراه آموزش و جایگاه مشابه با رزیدنت برای آن ها درنظر گرفته می شود. در پایان اجازه فعالیت به عنوان پزشک متخصص در انگلستان برای آن ها صادر می شود. معادل سازی مدرک برای پرستاری در انگلیس نیز با توجه به دو آزمون CBT و OSCE است.

آزمون PLAB چیست؟

نام آزمون PLAB برگرفته از کلمات Professional and Linguistic Assessments Board است. هدف از این آزمون ارزیابی پزشکان عمومی است که قصد فعالیت در انگلستان دارند. این آزمون از دو بخش عملی و تئوری تشکیل شده است. بخش تئوری آزمون PLAB در برخی از کشورها به غیر از انگلستان نیز قابل برگزاری است. اما بخش عملی در انگلیس ارایه می شود.

معادل سازی مدرک پزشکی در انگستان
معادل سازی مدرک پزشکی در انگستان

ترجمه لغوی امتحان PLAB به معنی آزمون هیئت ارزیابی حرفه‌ای و زبانی است. براساس این آزمون مشخص می شود که پزشکانی که در خارج از انگلستان تحصیل کرده اند و قصد فعالیت در داخل این کشور را دارند، آیا  دانش و مهارت‌های مناسبی برای طبابت در بریتانیا دارند.

اگر از یک دانشکده پزشکی خارج از انگلستان، منطقه اقتصادی اروپا (EEA) یا کشور سوئیس فارغ التحصیل شده اید، به احتمال زیاد باید در آزمون PLAB شرکت کنید. سطح انتظار از شرکت کننده در آزمون PLAB مشابه با پزشکی است که سال دوم طرح خود را در بریتانیا آغاز کرده است.

ساختار سوالات آزمون PLAB

آزمون PLAB دارای دو بخش زیر است. پیش از آن که بتوانید برای ثبت نام با مجوز طبابت در انگلستان اقدام کنید، باید هر دو بخش امتحان پی لب را بگذرانید:

  1. بخش اول: یک آزمون کتبی چند گزینه ای است که دارای 180 سوال تک پاسخی است.
  2. بخش دوم: یک آزمون بالینی ساختار یافته عینی عملی (practical objective structured clinical exam) است که به عنوان OSCE شناخته می شود.

بخش اول آزمون PLAB

بخش اول آزمون PLAB که PLAB 1 نامیده می شود یک آزمون کتبی است که از 180 سوال چند گزینه ای تشکیل شده است. متقاضیان باید در عرض سه ساعت به سوالات پاسخ دهید. هر کدام با یک سناریوی کوتاه و سپس یک سوال شروع می شود. در این آزمون باید از بین پنج گزینه داده شده، پاسخ مناسب را انتخاب شود.

بخش دوم آزمون PLAB

بخش اول آزمون PLAB که با نام PLAB 2 شناخته می شود یک امتحان بالینی ساختار یافته عینی (objective structured clinical exam) است. این بخش از 16 سناریو تشکیل شده است که هر کدام هشت دقیقه طول می کشد. هدف PLAB 2 شبیه سازی شرایط دنیای واقعی مثل یک مشاوره ساختگی یا یک بخش حاد است.

هزینه ثبت نام در آزمون PLAB پیلب پزشکی

در حال حاضر هزینه ثبت نام در امتحان PLAB انگلستان برای بخش PLAB1 مبلغ 225 پوند و برای بخش PLAB2 مبلغ 934 پوند است.

هزینه ثبت نام در آزمون PLAB پیلب پزشکی
هزینه ثبت نام در آزمون PLAB پیلب پزشکی

شرح وظایف کادر درمان در انگلیس

به طور کلی شرح وظایف کادر درمان در انگلیس براساس بیمارستان یا مرکز درمانی است که جاب آفر انگلیس توسط آن ارایه شده است. یکی از اهداف اصلی مباحثی که در دوره های OSCE ارایه می شوند مشخص شدن شرح وظایف برای کادر درمان در انگلیس است. لازم به ذکر است که شرح وظایف یک عضو کادر درمانی در انگلیسی در صورتی که در nursing home یا care home مشغول فعالیت شود در مقایسه با بیمارستان ها و کلینیک ها متفاوت خواهد بود. نکته دیگر در تعیین شرح وظایف کادر درمان در انگلستان میزان تجربه و سابقه کار است.

 

تحصیل کادر درمان در انگلیس

یکی از دلایل محبوبیت تحصیل کادر درمان در انگلیس دسترسی به بهترین امکانات آموزشی در سطح جهان است. مطابق آمارهای ارایه شده در حال حاضر انگلستان در بین سه کشور برتر دنیا در زمینه جذب دانشجوهای بین المللی قرار دارد. تحصیل کادر درمان در دانشگاه های انگلیس سابقه قابل توجهی دارد. برای رشته های کادر درمان مثل پزشکی دوران تحصیلی بین چهار تا هفت سال طول می کشد. امکانات رفاهی، سیستم حمل و نقل، و یکی از پیشرفته ترین سیستم های مراقبت های بهداشتی از مزایای تحصیل در انگلیس هستند.

 

تحصیل کادر درمان در انگلیس
تحصیل کادر درمان در انگلیس

پرسش های رایج درباره کادر درمان در انگلیس

مدت زمان لازم برای دریافت ویزای کاری کادر درمان در انگلیس چقدر است؟

زمان موردنیاز برای دریافت ویزای کاری کادر درمان در انگلیس براساس شرایط پرونده متقاضایان متفاوت است. اما به طور کلی 7 الی 12 زمان می برد تا ویزای کاری کادر درمان به نتیجه برسد.

آیا ویزای کاری کادر درمان در انگلیس شامل همراه هم می شود؟

بله، افرادی که موفق با اخذ ویزای کاری کادر درمان در انگلیس می شوند می توانند اعضای خانواده خود را نیز همراه خود به انگلستان ببرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا