راهنمای کامل پزشکی در آلمان | محدودیت سنی، معادل سازی مدرک

تحصیل در رشته پزشکی در آلمان یکی از شیوه های محبوب و پرطرفدار برای مهاجرت تحصیلی است. آلمان از جمله کشورهایی است که زبان اصلی مخصوص به خود را دارد و برای تحصیل به زبان آلمانی، امکانات بسیار مطلوبی را به قیمت مناسب ارایه می کند.

فهرست عناوین

پزشکی در آلمان
پزشکی در آلمان

بهترین دانشگاه های پزشکی در آلمان

با مراجعه به سایت QS World University Rankings می توانید رتبه دانشگاه های آلمان را در سال 2023 برای تحصیلی پزشکی  مشاهده نمایید. در جدول زیر نام 32 دانشگاه آلمان که می توان در آن ها در رشته پزشکی تحصیل نمود به همراه نام شهر و رتبه سایت QS ارایه شده است.

دانشگاه شهر رتبه QS
Universität Heidelberg هایدلبرگ 39
Ludwig-Maximilians-Universität München مونیخ 47
Technical University of Munich مونیخ 80
University of Göttingen گوتینگن 113
Eberhard Karls Universität Tübingen توبینگن 125
Albert-Ludwigs-Universitaet Freiburg فرایبورگ 132
Universität Hamburg هامبورگ 146
Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universität Bonn بن 150
Goethe-University Frankfurt am Main فرانکفورت 168
University of Cologne کلن 185
Medizinische Hochschule Hannover هانوفر 193
Freie Universitaet Berlin برلین 201
Technische Universität Dresden درسدن 209
Christian-Albrechts-University zu Kiel كيل 220
Julius-Maximilians-Universität Würzburg وورتسبورگ 222
Universität Leipzig لایپزیگ 224
University of Münster مونستر 243
Humboldt-Universität zu Berlin برلین 259
RWTH Aachen University آخن 268
University Duesseldorf دوسلدورف 276
Johannes Gutenberg Universität Mainz ماینتس 285
Universität Jena ینا 291
Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg ارلانگن 297
Justus-Liebig-University Giessen گیسن 334
Ulm University اولم 335
Philipps-Universität Marburg ماربورگ 337
Ruhr-Universität Bochum بوخوم 340
Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg هاله 348
Universität Duisburg-Essen دویسبورگ 362
Technische Universität Berlin (TU Berlin) برلین 451-500
Universität Regensburg رگنسبورگ 451-500
Saarland University زاربروکن 451-500

 

پزشکی در آلمان چند سال است

در پاسخ به اینکه پزشکی در آلمان چند سال است باید گفت برنامه های پزشکی در آلمان برخلاف برخی از کشورها به دو بخش لیسانس و فوق لیسانس تقسیم نمی شوند. براین اساس پزشکی در آلمان به صورت یک برنامه آموزشی شش ساله است که به زبان آلمانی ارایه می شود. بدیهی است که برای تکمیل این دوره به سطح قابل قبولی از زبان آلمانی نیاز دارید.

پزشکی در آلمان بدون مدرک زبان آلمانی

برای تحصیل در رشته پزشکی در آلمان به سطح خوبی از زبان آلمانی نیاز است. میزان تسلط متقاضیان با توجه به نمره آن ها در آزمون هایی مثل TestDaF یا DSH اثبات می شود. اگر مهارت های زبان آلمانی متقاضی به حد مورد نظر نرسد می تواند در دوره های پیش از تحصیل زبان آلمانی (pre-study German course) ثبت نام کند. شرکت در این دوره ها کمک می کند تا مهارت های زبان آلمانی را به سطح مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در آلمان برسانید.

پزشکی در آلمان به زبان انگلیسی

البته برنامه های جایگزینی در برای رشته پزشکی در آلمان به عنوان کارشناسی و کارشناسی ارشد، و به زبان انگلیسی وجود دارد.

برخی از دانشگاه‌ های ارایه دهنده رشته پزشکی در آلمان ممکن است از دانشجویان غیر اتحادیه اروپا بخواهند که نتایج آزمون TestAS را ارائه نمایند.

کسب نتیجه خوب در آزمون مطالعات پزشکی یا Test for Medical Studies که به اختصار TMS نامیده می شود نقش مهمی در افزایش احتمال موفقیت دانشجویان در پذیرفته شدن در دانشگاه های ممتاز دارد.

تحصیل پزشکی در آلمان به زبان انگلیسی

داشتن دانش قوی انگلیسی به منظور درک ادبیات تخصصی رشته پزشکی بسیار مفید است اما تسلط به این زبان برای تحصیل پزشکی در آلمان به زبان انگلیسی ضروری نیست. در مورد دانش لاتین نیز شرایط به همین صورت است.

برخی از برنامه های آموزش در مقطع لیسانس یا فوق لیسانس رشته پزشکی در کشور آلمان به زبان انگلیسی ارایه می شوند. البته ممکن است این مسیرهای تحصیلی در پایان منجر به مدرک دکتری نشوند.

ساختار مدارک تحصیل پزشکی در آلمان به گونه ای است که حداقل شش سال و سه ماه طول می کشد و با آزمون نهایی (Ärztliche Prüfung) به پایان می رشد. در صورتی که دانشجوی تحصیل پزشکی در آلمان در این آزمون قبول شود مجوز رسمی برای طبابت را دریافت می کند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا ممکن است به ویزای تحصیلی آلمان و اجازه اقامت نیاز داشته باشند.

پزشکی در المان

پزشکی در المان دارای 4 بخش کلی زیر است:

  1. پیش بالینی (pre-clinical phase)
  2. بالینی (clinical phase)
  3. فعالیت های عملی (practical year)
  4. آزمون نهایی (State Examination)

مرحله پیش بالینی

پیش بالینی (pre-clinical phase) اولین بخش از دوران تحصیل پزشکی در آلمان است که چهار ترم (دو سال) طول می کشد. در این مرحله دانشجوی پزشکی با مبانی اصلی علوم طبیعی و پزشکی آشنا می شود. آخرین بخش از این مرحله، معاینه پزشکی (medical licensing examination) است.

مرحله بالینی

مدت زمان بالینی (clinical phase) در پزشکی در المان شش ترم – سه سال است. این بخش شامل موضوعات اصلی پزشکی، کلاس های درسی، دوره های عملی، کارآموزی و سمینارها و … می شود.

فعالیت های عملی

مطالعات و آزموش های پزشکی در سال های قبل با یک سال فعالیت های عملی ادامه می یابد.. در این یک سال و طی آموزش های بالینی جنبه های عملی جراحی، داخلی و یک موضوع به دانشجو به وی ارایه می شود. فعالیت های عملی در محیط های پزشکی واقعی بیمارستانی به دانشجویان رشته پزشکی در آلمان کمک می کند تا برای فعالیت هایشان پس از فارغ التحصیلی بهتر آماده شوند.

آزمون پایانی

آخرین مرحله برای تکمیل مدرک پزشکی در آلمان، قبولی در آزمون پایانی است که به صورت یک آزمون استاندارد سراسری برگزار می شود. پس از انجام این مراحل قبولی در انجام معاینات، دانشجویان می توانند برای مجوز پزشکی خود درخواست دهند و به طبابت بپردازند.

تخصص پزشکی در آلمان

پس از گذراندن 4 مرحله بالا، برخی برای تخصص پزشکی در آلمان اقدام می کنند. مدت زمان تخصص پزشکی در آلمان ممکن است پنج تا شش سال طول بکشد. دوران آموزشی تخصص پزشکی در آلمان با قبولی در انجام معاینات تخصصی به پایان می رسد.

هزینه تحصیل پزشکی در آلمان
هزینه تحصیل پزشکی در آلمان

هزینه تحصیل پزشکی در آلمان

هزینه تحصیل پزشکی در آلمان در صورتی که در دانشگاه های دولتی مشغول به تحصیل باشید در حدود 250 یورو در هر ترم است. دانشگاه های خصوصی هزینه های بالاتری را دریافت می کنند. برای پوشش هزینه های زندگی در هر سال نیز به رقمی در حدود 10200 یورو نیاز است.

تحصیل رایگان پزشکی در آلمان

برنامه بین‌ المللی DAAD یکی از امکانات ارایه شده برای تحصیل رایگان پزشکی در آلمان است. در جدول نام برخی از دانشگاه ها که در سال 2024 امکان تحصیل رایگان پزشکی در آلمان را فراهم کرده اند معرفی شده است.

نام دانشگاه شهر مقطع زبان دوره توضیحات
Ludwig-Maximilians-Universität München مونیخ دکتری انگلیسی Atherosclerosis – Mechanisms and Networks of Novel Therapeutic Targets (CRC1123)
Technical University Munich مونیخ کارشناسی ارشد انگلیسی Biomedical Neuroscience (MSc)
University of Bonn بن دکتری انگلیسی Collaborative Research Centre 333 Brown and Beige Fat – Organ Crosstalk, Signalling and Energetics (BATenergy)
Hof University of Applied Sciences هوف کارشناسی ارشد انگلیسی، آلمانی Cross Cultural Nursing Practice
Hamburg University of Applied Sciences هامبورگ کارشناسی ارشد

EMMaH – European Master of Medical Technology and Healthcare Business

انگلیسی EMMaH – European Master of Medical Technology and Healthcare Business (MSc)
Hamburg University of Applied Sciences هامبورگ کارشناسی ارشد انگلیسی، آلمانی Health Sciences (MSc)
Max Planck Institute for the Science of Light ارلانگن کارشناسی ارشد انگلیسی International Max Planck Research School – Physics and Medicine (IMPRS-PM)
Johannes Gutenberg University Mainz ماینتس دکتری انگلیسی Mainz Research School of Translational Biomedicine (TransMed), International PhD Programme in Life Sciences
Ludwig-Maximilians-Universität München مونیخ کارشناسی ارشد انگلیسی Master of Science in Epidemiology
Friedrich Schiller University Jena ینا کارشناسی ارشد انگلیسی Master of Science in Medical Photonics
Deggendorf Institute of Technology فارکیرشن کارشناسی ارشد انگلیسی MSc Global Public Health
Ludwig-Maximilians-Universität München مونیخ دکتری انگلیسی PhD Genomic and Molecular Medicine – Personalised Approaches to Childhood Health
Heinrich Heine University Düsseldorf دوسلدورف دکتری انگلیسی، آلمانی PhD in Medical Sciences
Ludwig-Maximilians-Universität München مونیخ دکتری انگلیسی PhD Medical Research – International Health
Hannover Medical School براونشوایگ دکتری انگلیسی PhD Programme in Epidemiology
Technical University Munich مونیخ دکتری انگلیسی PhD Programme in Medical Life Science and Technology
Justus Liebig University Giessen گیسن دکتری انگلیسی PhD Programme of the Faculties of Veterinary Medicine and Medicine
University of Tübingen توبینگ دکتری انگلیسی PhD/MD-PhD Programme – Experimental Medicine
Ludwig-Maximilians-Universität München مونیخ دکتری انگلیسی، آلمانی Predictors and Outcomes in Primary Depression Care (POKAL-Kolleg)
Ludwig-Maximilians-Universität München مونیخ دکتری انگلیسی RTG GRK 2338 Targets in Toxicology – Deciphering Therapeutic Targets in Lung Toxicology

 

شرط معدل برای تحصیل پزشکی در آلمان

آیا می دانید حداقل نمره و معدل لازم برای پذیرش پزشکی در آلمان چقدر است؟

هم اکنون، شرط معدل برای تحصیل پزشکی در آلمان، حداقل ۱۷ است. این نمره معدل برای هر دو مدرک دیپلم و پیش‌ دانشگاهی در نظر گرفته می شود. البته ممکن است که برخی از دانشگاه‌ های کشور آلمان، معدل بالاتری را برای پذیرش در نظر بگریند.

تحصیل پزشکی در آلمان با مدرک دیپلم

یکی از مدارک اصلی تحصیل پزشکی در آلمان مدرک ورود به دانشگاه یا گواهی پایان تحصیلات متوسطه است. اگر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحصیل کرده اید، گواهی تحصیلی یا مدرک دیپلم شما به احتمال زیاد به عنوان معادل آلمانی آن پذیرفته شود. اما برای دانشجویان فارغ التحصیل از کشور های غیر از اتحادیه اروپا نیاز است که مدرک آنها بررسی شود.

برای برخی از افراد ممکن است لازم باشد در یک Studienkolleg (دوره مقدماتی یک ساله) و  Feststellungsprüfungexam شرکت نمایند.

تحصیل پزشکی در آلمان با دیپلم ریاضی

سطح دانش قابل قبول از دروس زیست شناسی، شیمی و فیزیک در سطح دوران دبیرستان برای تحصیل پزشکی ضروری است. در این شرایط ممکن است تحصیل پزشکی در آلمان با دیپلم ریاضی آسان نباشد چرا که دانش آموزان رشته ریاضی و فیزیک با دروس زیست شناسی آشنایی ندارند.

درآمد پزشکی در آلمان

شغل پزشکی یک از مشاغل پرتقاضا در بازار کار در آلمان به ویژه در مناطق روستایی است. میانگین حقوق و درآمد پزشکی در آلمان به طور متوسط حدود 49000 یورو در سال است. این درآمد به طور کلی بیشتر از حقوق اولیه فارغ التحصیلان سایر رشته ها است.

اگرچه ممکن است درآمد پزشکی در آلمان قابل قبول باشد اما پزشک باید توانایی خوبی در مقابله با استرس داشته باشد. برنامه های پزشکی اغلب وقت گیر و فشرده هستند. همچنین حداکثر کلاس های اجباری در هفته برای رشته پزشکی 25 تا 30 ساعت است.

معادل سازی مدرک پزشکی در آلمان
معادل سازی مدرک پزشکی در آلمان

معادل سازی مدرک پزشکی در آلمان

لیست دانشگاه های موردتایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران برای معادل سازی مدرک پزشکی در آلمان در سال 2024 عبارتند از:

دانشگاه های گروه الف (ممتاز)

  • Carl von Ossietzky Universität Oldenburg
  • Charite- Universitatssmedizin Berlin صرفا در رشته‌های مرتبط با وزارت علوم
  • Eberhard Karl’s Universität Tübingen
  • Freie Universität Berlin
  • Heinrich Heine Universität Düsseldorf
  • Humboldt-Universität zu Berlin
  • Johann Wolfgang Goethe-Universität Frankfurt am Main
  • Johannes Gutenberg- Universität Mainz
  • Julius-Maximilians- Universität Würzburg
  • KIT- Karlsruher Institut für Technologie (Universität Karlsruhe نام قدیم)
  • Ludwig-Maximilians-Universität München
  • Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule Aachen
  • Ruhr-Universität Bochum
  • Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg
  • Technische Universität Berlin
  • Technische Universität Darmstadt
  • Technische Universität Dresden
  • Technische Universität München
  • Universität Bielefeld
  • Universität Bonn
  • Universitat der Kunste Berlin
  • Universität Duisburg-Essen
  • Universität Erlangen-Nürnberg
  • Universität Freiburg
  • Universität Göttingen
  • Universität Hamburg
  • Universität Leipzig
  • Universität Münster
  • Universität Potsdam
  • Universität Stuttgart
  • Universität Ulm
  • Universität zu Kiel
  • Universität zu Köln

دانشگاه های گروه ب (خوب)

  • Akademie der Bildenden Künste München
  • Bauhaus-Universität Weimar
  • Bergische Universität Wuppertal
  • Beuth Hochschule für Technik Berlin
  • Brandenburgische Technische Universität Cottbus-Senftenberg
  • Burg Giebichenstein Kunsthochschule Halle
  • Europa-Universität Flensburg
  • Europa-Universität Viadrina Frankfurt (Oder)
  • Fachhochschule Aachen
  • Fachhochschule Bielefeld
  • Fachhochschule Dortmund
  • Fachhochschule Münster
  • Fachhochschule Potsdam
  • Folkwang Universität der Künste
  • Frankfurt School of Finance & Management
  • Frankfurt University of Applied Sciences
  • Hochschule Augsburg
  • Hochschule BremenHochschule der Medien Stuttgart
  • Hochschule Düsseldorf
  • Hochschule Esslingen
  • Hochschule Fulda
  • Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg
  • Hochschule für angewandte Wissenschaften München
  • Hochschule für Bildende Künste Braunschweig
  • Hochschule für bildende Künste Hamburg
  • Hochschule für Gestaltung Offenbach am Main
  • Hochschule für Grafik und Buchkunst Leipzig
  • Hochschule für Künste Bremen
  • Hochschule für Musik Franz Liszt Weimar
  • Hochschule für Musik und Theater “Felix Mendelssohn Bartholdy” Leipzig
  • Hochschule für Musik, Theater und Medien Hannover
  • Hochschule für Technik und Wirtschaft Berlin
  • Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden
  • Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig
  • Hochschule für Wirtschaft und Recht Berlin
  • Hochschule Furtwangen
  • Hochschule Hannover
  • Hochschule Heilbronn
  • Hochschule Kaiserslautern
  • Hochschule Karlsruhe
  • Hochschule Niederrhein
  • Hochschule Osnabrück
  • Hochschule Trier
  • Justus-Liebig-Universität Giessen
  • Kunstakademie Düsseldorf
  • Kunsthochschule für Medien Köln
  • Kunsthochschule Mainz
  • Leibniz Universität Hannover
  • Leuphana Universität Lüneburg
  • Martin- Luther-Universität Halle-Wittenberg
  • Otto von Guericke Universität Magdeburg
  • Otto-Friedrich-Universität Bamberg
  • Padagogische Hochschule Schwabisch Gmund صرفاً در رشته آموزش زبان آلمانی
  • Philipps-Universität Marburg
  • Staatliche Akademie der Bildenden Künste Stuttgart
  • Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst Stuttgart
  • Staatliche Kunstschule für Textilindustrie Plauen
  • Technische Hochschule Köln (Fachhochschule Köln نام قدیم)
  • Technische Hochschule Mittelhessen – THM
  • Technische Universität Bergakademie Freiberg
  • Technische Universität Chemnitz
  • Technische Universität Clausthal
  • Technische Universität Dortmund
  • Technische Universität Hamburg
  • نام قدیم: Technische Universität Hamburg-Harburg
  • Technische Universität Ilmenau
  • Technische Universität Braunschweig
  • Universität Augsburg
  • Universität Bayreuth
  • Universität Bremen
  • Universität der Bundeswehr München
  • Universität des Saarlandes
  • Universität Erfurt
  • Universität Greifswald
  • Universität Hildesheim
  • Universität Hohenheim
  • Universität Jena
  • Universität Kassel
  • Universität KonstanzUniversität Mannheim
  • Universität Osnabruck
  • Universität Paderborn
  • Universität Passau
  • Universität Regensburg
  • Universität Rostock
  • Universität Siegen
  • Universität Trier
  • Universität zu Lübeck

دانشگاه های گروه ج (متوسط)

  • Ernst-Abbe-Hochschule Jena
  • Fachhochschule Erfurt
  • Fachhochschule Kiel
  • Fachhochschule Südwestfalen
  • HafenCity Universität Hamburg
  • Hochschule Aalen
  • Hochschule Albstadt-Sigmaringen
  • Hochschule Anhalt
  • Hochschule Biberach
  • Hochschule Bochum
  • Hochschule Bonn-Rhein-Sieg
  • Hochschule Bremerhaven
  • Hochschule Coburg
  • Hochschule Emden/Leer
  • Hochschule Flensburg
  • Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt
  • Hochschule für Gestaltung Schwäbisch Gmünd
  • Hochschule für nachhaltige Entwicklung Eberswalde
  • Hochschule für Technik Stuttgart
  • Hochschule für Technik und Wirtschaft des Saarlandes
  • Hochschule für Wirtschaft und Gesellschaft Ludwigshafen
  • Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen
  • Hochschule Harz
  • Hochschule Hof
  • Hochschule Kempten
  • Hochschule Koblenz
  • Hochschule Landshut
  • Hochschule Magdeburg-Stendal
  • Hochschule Mannheim
  • Hochschule Merseburg
  • Hochschule Mittweida
  • Hochschule Neubrandenburg
  • Hochschule Neu-Ulm
  • Hochschule Nordhausen
  • Hochschule Offenburg
  • Hochschule Ostwestfalen-Lippe
  • Hochschule Pforzheim
  • Hochschule Ravensburg-Weingarten
  • Hochschule Reutlingen
  • Hochschule RheinMain
  • Hochschule Rhein-Waal
  • Hochschule Rosenheim
  • Hochschule Ruhr West
  • Hochschule SchmalkaldenHochschule Stralsund
  • Hochschule Ulm
  • Hochschule Weihenstephan-Triesdorf
  • Hochschule Wismar
  • Hochschule Worms
  • Hochschule Zittau/Görlitz
  • Hochschule Mainz
  • IU international University of Applied Sciences
  • Jade Hochschule
  • Kunsthochschule Kassel
  • Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden
  • Ostbayerische Technische Hochschule Regensburg
  • Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften
  • Pädagogische Hochschule Freiburg
  • Pädagogische Hochschule Heidelberg
  • Pädagogische Hochschule Karlsruhe
  • Pädagogische Hochschule Ludwigsburg
  • Staatliche Akademie der Bildenden Künste Freiburg
  • Staatliche Akademie der Bildenden Künste Karlsruhe
  • Staatliche Hochschule für Bildende Künste – Städelschule
  • Technische Hochschule Brandenburg
  • Technische Hochschule Deggendorf
  • Technische Hochschule Ingolstadt
  • Technische Hochschule Lübeck
  • Technische Hochschule Nürnberg Georg Simon Ohm
  • Technische Hochschule Wildau (FH)
  • Technischen Hochschule Bingen
  • Technischen Universitat Kaiserlautern – Landau از ادغام دو دانشگاه Technischen Universitat Kaiserlautern و Universitat Koblenz Landau تشکیل شده است.
  • Westsächsische Hochschule Zwickau
  • WHU – Otto Beisheim School of Management صرفا در رشته‌های حسابداری و مالی، مدیریت و علوم اجتماعی

 

تحصیل پزشکی در آلمان بدون کنکور

بله، اگر دارای یک مدرک دیپلم 12 ساله و تسلط کافی به زبان آلمانی (B2) باشید امکان تحصیل پزشکی در آلمان بدون کنکور امکان پذیر است. به طور کلی دانش آموزان ایرانی می توانند بدون نیاز به شرکت در کنکور ایران، و براساس مدرک تحصیلی دوازده ساله خود برای تحصیل پزشکی در آلمان اقدام کنند. برای کسب اطلاعات تکمیلی در مورد تحصیل در رشته پزشکی در کشور آلمان بدون کنکور می توانید با دپارتمان تخصصی مهاجرت به آلمان کارینا تماس بگیرید.

 

لیسانس به پزشکی در آلمان

همانطور که گفته شد برای تحصیل در رشته پزشکی سطح قابل قبولی از دانش زیست شناسی، شیمی و فیزیک ضروری است. اما اگر دارای مدرک لیسانس در رشته پزشکی نیستید بعضی از دانشگاه های ارایه دهنده رشته پزشکی در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد این امکان را فراهم کرده اند. دانشجویان بین المللی که علاقه مند به لیسانس به پزشکی در آلمان هستند باید دارای مدرک تحصیلی از رشته های مرتبط باشند.

 

محدودیت سنی تحصیل پزشکی در آلمان

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در آلمان را دارند ممکن است با توجه به مقطع تحصیلی موردنظرشان با محدودیت سنی به عنوان یکی از شروط تحصیلشان مواجه شوند. برای مثال محدودیت سنی تحصیل پزشکی در آلمان در برخی موارد 30 سال است. البته خالی از لطف نیست که یادآور شویم دانشگاه های آلمانی می توانند با توجه به سایر شرایط دانشجو محدودیت سنی را تغییر دهند یا در نظر نگیرند.

 

شرایط سنی تحصیل پزشکی در آلمان

در برخی موارد برای رشته یا مقطع تحصیلی شرایط سنی تحصیل پزشکی در آلمان در نظر گرفته می شود. بر این اساس پیشنهاد می شود قبل از 30 سالگی برای تحصیل پزشکی در آلمان اقدام کنید تا در مورد محدودیت احتمالی شرایط سنی تحصیل پزشکی در آلمان درصد موفقیت شما افزایش یابد.

 

تجربه سنی تحصیل پزشکی در آلمان

با توجه به پرونده های موفق تحصیل در آلمان در موسسه مهاجرتی کارینا تجربه سنی تحصیل پزشکی در آلمان ممکن است در احتمال موفقیت متقاضی تاثیرگذار باشد. البته سن بالاتر از 30 سال نیز محدودیت خاصی برای تحصیلات پزشکی در کشور آلمان ایجاد نمی کند و توجیه کردن و ارایه دلایل مناسب برای گپ تحصیلی اهمیت بیشتری از سن متقاضی دارد.

 

مهندسی پزشکی در آلمان

رشته مهندسی پزشکی در آلمان که با عناوین Medical Engineering و در برخی موارد Biomedical Engineering نیز نامیده می شود از رشته های پرطرفدار در کشور آلمان است. آلمان یکی از مقاصد محبوب برای ادامه تحصیلی است. برنامه های آموزشی مهندسی پزشکی به همراه امکانات مدرن تحصیل در رشته مهندسی پزشکی در آلمان از ویژگی های مدیکال اینجنیرینگ در جرمنی هستند.

 

سوال های رایج در مورد پزشکی در آلمان

تحصیل پزشکی در آلمان چند سال است؟

تحصیل پزشکی در آلمان به صورت یک برنامه آموزشی شش ساله است و به دو بخش کارشناسی و کارشناسی ارشد تقسیم نمی شود.

مدت زمان تخصص پزشکی در آلمان چقدر است؟

علاوه بر 6 سال تحصیل پزشکی، مدت زمان تخصص پزشکی در آلمان ممکن است پنج تا شش سال دیگر طول بکشد.

هزینه تحصیل پزشکی در آلمان چقدر است؟

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های دولتی آلمان در حدود 250 یورو برای هر ترم است.

درآمد پزشکی در آلمان چقدر است؟

میانگین درآمد و حقوق سالیانه پزشکی در آلمان به طور متوسط حدود 49000 یورو است.

حداقل معدل موردنیاز برای تحصیل پزشکی در آلمان چقدر است؟

حداقل شرط معدل برای تحصیل پزشکی در آلمان، نمره ۱۷ است. این معدل شامل دو مدرک دیپلم و پیش‌ دانشگاهی می شود.

 

‫7 دیدگاه ها

  1. سلام کسی سایتی مثل نی نی سایت میشناسه که مطالب عمومی تر هم داشته باشه

    1. پزشکی در آلمان نی نی سایت مطلب بود
      ولی اینجا به نظرم تخصصی تر نوشتن
      مخصوصا اسم دانشگاه ها و …

  2. موافقم
    من هم که برای مطالب مربوط به تحصیل پزشکی در آلمان نی نی سایت سرچ کردم
    نتونستم اون اطلاعات دقیق و جزئاتی که مدنظرم بود رو پیدا کنم
    البته خوب زمینه فعالیت هر سایتی فرق داره بعضی ها تخصصی روی یک موضوع کار می کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا